سوء قصد ناکام به يک شاهزاده سعودى

۰۷ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۸:۲۵ کد : ۵۵۲۳ اخبار اصلی
امیر محمد از شاهزادگان عربستان سعودی و فرزند نایف وزیر کشور عربستان که معاونت پدرش در وزارت کشور را نیز بر عهده دارد از یک سوء قصد جان سالم به در برد.
سوء قصد ناکام به يک شاهزاده سعودى

امیر محمد از شاهزادگان عربستان سعودی و فرزند نایف وزیر کشور عربستان که معاونت پدرش در وزارت کشور را نیز بر عهده دارد از یک سوء قصد جان سالم به در برد.

او همچنین بر مسئولیت‌های دیگرش مسئولیت مبارزه با تروریسم را در عربستان سعودی به عهده دارد. سوء قصد به جان امیر محمد، نخستین حمله تروریستی به یک عضو خاندان آل‌سعود پس از ماجرای ۱۱ سپتامبر بود. بیشتر پست‌های حساس دولتی را در عربستان اعضای خاندان سلطنتی به عهده دارند.

سوء قصد به جان امیر محمد بن نایف شامگاه پنجشنبه ۲۷ اوت زمانی انجام شد که وی گروهی را در شهر جده به میهمانی افطار دعوت کرده بود.

به گزارش منابع نزدیک به کاخ سعودی، عامل سوء قصد انتحاری به عنوان یک بنیادگرای خطرناک تحت تعقیب بود. وی در محل میهمانی حاضر شده و گفته بود که می‌خواهد امیرمحمد را ملاقات و خود را تسلیم او کند. در باره این که سوءقصدکننده چگونه توانسته است با مواد منفجره به میهمانی راه یابد، توضیحی داده نشده است.

پس از انتقال امیر محمد و چند مجروح دیگر، ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی، به ملاقات آنان شتافت. پادشاه عربستان رئیس تشکیلات امنیتی کشور را به خاطر این که امکان داده است یک تروریست بدون کنترل‌های دقیق امنیتی به وی نزدیک شود، مورد انتقاد قرار داد. امیر محمد اندکی بعد از آن از بیمارستان مرخص شد. مسئولان بیمارستان اعلام کردند که جراحات هیچ یک از زخمی‌شدگان جدی نیست.

رئیس تشکیلات ضد ترور عربستان سعودی پس از ترک بیمارستان به خبرنگاران گفت: «اقدام تروریست‌ها فقط عزم ما را برای تشدید مبارزه با تروریسم قوی‌تر می‌کند».

یک روز پس از عملیات انتحاری جده، خبرگزاری فرانسه به نقل از شرکت امریکایی سایت نوشت که طالبان مسئولیت حمله انتحاری به معاون وزارت کشور عربستان را به عهده گرفته‌ است. شرکت سایت در زمینه نظارت بر پایگاه‌های اینترنتی بنیادگرایان اسلامی و رمزگشایی آن‌ها تخصص دارد. دخالت طالبان را هنوز منبع دیگری تایید نکرده‌ است. بیشتر مخالفان کاخ سعودی سلفی‌های این کشور هستند که معتقدند تفسیر خاندان آل‌سعود از اسلام درست نیست.


نظر شما :