پچپچه‌ها/ زمینه سازی برای اشغال کشور توسط غرب/ هشدار آیت الله هاشمی رفسنجانی

۰۵ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۸:۲۸ کد : ۵۵۱۰ اخبار اصلی
در این بخش: زمینه سازی برای اشغال کشور توسط غرب، پایان نابهنگام رییس گورستان تهران، تکذیبیه هایی برای اعترافات دادگاه سیاسی، هشدار دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی، وای به حال کروبی اگر..
پچپچه‌ها/ زمینه سازی برای اشغال کشور توسط غرب/ هشدار آیت الله هاشمی رفسنجانی

پایان نابهنگام رییس گورستان تهران

در روزهاى گذشته اخبار و سپس تصاویری از دفن مخفیانه تعدادى از شهروندان بی نام و نشان در قبرستان بهشت زهرای تهران منتشر شد که واکنش هاى مختلفی را درپی داشت.

این ماجرا طبق معمول با تکذیب مسئولان و نمایندگان مجلس شروع شد و بعد از انتشار تصاویر قبرها با عکس العمل هایی مواجه شد و سرآخر به بازنشستگی رییس بهشت زهرا ختم شد.  

محمود رضایيان که عمری طولانی در بهشت زهرا داشت و 18 سال در این سازمان فعالیت کرد، بعد از افشای جزئیات مربوط به مردگان بی نام و نشان این گورستان بازنشسته شد.

روزنامه اعتماد نوشته است، قاليباف - شهردار تهران - مديرعامل بهشت زهرا را به خاطر مصاحبه و اطلاعيه هاى متناوب برکنار کرده است. بعد از آنکه رضاییان، خبر دفن جنازه های بی مجوز را در بهشت زهرا منکر شد، تصاویر این گورها منتشر شد و به احتمال قوی همین مسئله زمینه ساز بازنشستگی او شده است.

در همین راستا على لاريجانى دستور پيگيرى ماجراى دفن دسته جمعى تعدادى از بازداشت شدگان را در قطعه 302 بهشت زهرا صادر کرده است. خبرها حاکی از این است که تعدادی از نمایندگان مجلس از این مکان مخوف بازدید کرده اند.

تکذیبیه هایی برای اعترافات دادگاه سیاسی

بعد از نمایش دادگاه چهارم متهمان سیاسی اخیر (موسوم به عاملان کودتای نرم) برخی افراد و نهادهایی که نامشان در اعترافات برده شده، اقدام به تکذیب اتهامات کرده و موارد منتسب به خود را دروغ دانسته اند.

مهدی هاشمی پیرو اظهارات حمزه کرمی - که بیش از 70 روز در سلول انفرادی بوده و بدون وکیل در دادگاه حاضر شد - تکذیبیه ای را جهت اعلام در صداوسیما منتشر کرد:

"اینجانب مهدی هاشمی هرگز اعتقادی به هزینه تبلیغات انتخاباتی از محل بودجه بیت‌المال نداشته‌ام و اظهارات آقای کرمی کذب محض است... سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت سازمانی دولتی است و هزینه اعتبارات در این سازمان طی مراحل پیش‌بینی شده در قانون محاسبات از جمله تشخیص، تسجیل، تخصیص تأمین اعتبار و انجام هزینه انجام می‌گیرد که همه این اقدامات توسط ذی حساب و مدیر مالی منصوب از طرف وزارت اقتصاد و دارایی انجام و اسناد آن توسط سازمان‌های نظارتی بررسی و تفریغ بودجه انجام می‌گیرد و طرح ادعاهای واهی و سندسازی خلاف واقع بوده و قبل از اثبات در مراجع قضایی جرم و قابل تعقیب است و در طول چهار سال گذشته که اینجانب از سازمان منفصل شده‌ام، اسناد هزینه‌های انجام شده توسط سازمان‌های نظارتی بارها و بارها مورد رسیدگی قرار گرفته است."

وی پیشنهاد داده است حال که پرونده انتخابات سال 84 باز شده، برای تنویر افکار عمومی خوب است دو میلیارد تومان ادعایی (در مورد هاشمی) در این دادگاه فرمایشی همراه با سیصد و چهل میلیارد تومانی که از شهرداری مفقود شده و بارها توسط شهردار وقت و شورای شهر و سازمان بازرسی کل کشور مورد سؤال قرار گرفته یکجا بررسی شود "تا رسوا شود هر که در او غش باشد"

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه ای بخش هایی از اظهارات متهمان حوادث اخیر را درباره این دانشگاه تکذیب کرد.

این دانشگاه در پی اظهارات دو تن از متهمان، سخنان آنان را در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی و عبدالله جاسبی تکذیب و اعلام کرد از اموال و سرمایه این دانشگاه له یا علیه هیچ کاندیدایی هزینه نشده است.

دفتر سید محمد خاتمی هم با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تأکید مجدد بر بی اعتبار بودن این قبیل اعترافات که در شرایطی خاص اخذ شده، مطالب عنوان شده در دادگاه را در مورد خاتمی تکذیب کرد.

در این بیانیه می خوانیم: در جریان حوادث سیاسی بعد از انتخابات، متأسفانه بداخلاقی‌های بی سابقه‌ای در انتشار اتهام‌های جهت دار با هدف تخریب شخصیت‌های اثرگذار جامعه ملاحظه می‌شود. در این روند ناصواب و مخرب از جمله در روزها و هفته‌های اخیر اخبار و نسبت‌های کذب و بی‌اساسی در مورد جناب آقای سید محمد خاتمی به چشم می‌خورد که در خلال اعتراف‌ها و محاکمه‌ها و از طریق خبرگزاری‌ها و سایت‌های خاص و از زبان و قلم بعضی از دستگیرشدگان عنوان شده است و از جمله سخنان یکی از دستگیرشدگان در جریان محاکمه دیروز است که به رابطه مستمر جناب آقای سید محمد خاتمی با فردی به نام «جرج سوروس» اشاره شده است. فارغ از اینکه این گفته‌ها در چه شرایطی بوده است و اصولاً فاقد هرگونه اعتباری می‌باشد، در عین حال اعلام می‌دارد این قبیل ادعاها اساساً کذب و عاری از حقیقت است و بجاست مسئولان امر از گسترش این بداخلاقی‌ها و اعمال خلاف شرع و قانون که آثار سوء آن قبل از اینکه متوجه افراد باشد به نظام جمهوری اسلامی لطمه می‌زند جلوگیری به عمل آورند.

وای به حال کروبی اگر..

پس لرزه های مبوط به انتشار نامه افشاگرانه مهدی کروبی درباره وضعیت زندانیان سیاسی همچنان ادامه دارد.

کروبی در پاسخ به درخواست کمیته ویژه مجلس به ملاقات نمایندگان رفت و درباره صحت و سقم موارد اعلام شده و تعداد شاهدان و مصدومان حوادث مورد بحث، توضیحاتی ارائه کرد.

اما کاظم جلالى - از کمیته ویژه - درمورد این دیدار گفت: اگر اين موارد واقعيت داشته باشد اراده‌ جدى نظام و مقام معظم رهبرى نيز است که با هر متخلفى که در اين قضايا به ويژه در ارتباط با بازداشتى‌ها تخلف کرده است به شکل جدى برخورد شود؛ اما اگر اين قضايا يک فضاسازى رسانه‌اى عليه نظام جمهورى اسلامى باشد اين قضيه نيز بايد کاملا مشخص شود.

وى با بیان اینکه کروبى هنوز افراد ذکر شده را به اين کميته معرفى نکرده است، گفت: قرار بر اين شد که پس از مقدمات کار، اين افراد معرفى شوند و مطالب خود را بيان کنند.

جلالى با ابراز نگرانی از فضاى روانى و رسانه‌اى که در اين زمينه ايجاد شده، خاطرنشان کرد: ما معتقديم که بايد به سرعت اين کار انجام شود چرا که هر چقدر تاخير بيفتد عملا فضا را بيشتر براى بهره‌بردارى و سوءاستفاده‌ها باز مى‌کند.

اتهام جدید مخالفان: زمینه سازی برای اشغال کشور توسط غرب

اگر بتوان ترتیبی اتخاذ کرد که اتهام تجاوز به زندانیان سیاسی نیز متوجه سران اصلاح طلب شود، می توان گفت که تمام موارد تخلف و گناه شامل حال این عده شده است.

یکی از تازه ترین اتهامات سران اصلاح طلب دستگیر شده این است که آنها قصد داشته اند مملکت را به دست غرب - اشغالگران - بسپارند!

اگر جنبش سبز را به انقلاب رنگین و تغییر دولت را به براندازی نرم تشبیه کنیم، زمینه سازی برای اشغال کشور توسط غربی ها را می بایست انقلاب قهوه ای بنامیم.

فرمانده نيروى دريايى سپاه با بیان اینکه "انقلاب مخملى هدف حذف بسيارى از ارکان نظام چون ولايت فقيه و شوراى نگهبان را در سر مى‌پروراند" گفته است: کارگزاران انقلاب مخملى، اشغال کشور توسط غرب را دنبال مى‌کردند.

ايسنا به نقل از سپاه نيوز از زبان دريادار صفارى آورده است: ولايت فقيه در زمان غيبت معصوم (ع) ميزان الهى بود و عبوديت است و ايستادن عده‌اى در مقابل اين حقيقت در واقع ايستادن در مقابل راى و اراده خداوند است.

هشدار دفتر آيت‌الله هاشمى رفسنجانی

سایت فرارو گزارش داد: در پى سخنان اخير اسفنديار رحيم مشایى، دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتشار اطلاعيه اى ضمن تاکيد بر کذب بودن اين سخنان، هشدار داد: على‌رغم تلاش شخصيت‌هاى مبارز و بزرگ انقلاب براى آرام کردن فضا و خنثى کردن القائات دشمنان خارجى به نظر مى‌رسد توطئه‌اى بسيار پيچيده براى القاى اختلاف بين ارکان نظام اسلامى وجود دارد که دامن زدن به اين توطئه نوعى ياس و نااميدى را در جامعه گسترش مى‌دهد.

در بخشی از اين اطلاعيه آمده است: بخش‌هايى از سخنان آقاى مشايى تکرار سخنان رئيس‌جمهور در مناظره معروف است که رهبرى معظم انقلاب در خطبه‌هاى تاريخى بعد از انتخابات از آن ابراز گلايه کردند و اتهام تماس با يک مقام خارجى در شش ماهه اول دولت نهم ادعايى است که بايد در يک دادگاه صالحه مدعيان آن بايد جوابگوى اتهامات خود باشند. باشد که خداى تبارک و تعالى توفيق رعايت انصاف را به عنوان جوهره وجودى انسان‌ها به همگان مخصوصا مسئولان عطا فرمايد.


نظر شما :