پچپچه‌ها/ دفاع ایران از حق ملت آرژانتين/ درخواست ایران از 1+5/ بز افغانی به از گربه چینی

۰۴ شهریور ۱۳۸۸ | ۰۵:۲۷ کد : ۵۵۰۲ اخبار اصلی
در این بخش: دفاع ایران از حق ملت آرژانتين برای داشتن نظام قضایی سالم، شروع دوباره سایت کلمه، درخواست ایران از 1+5، شرط رییس‌ جمهور برای انتخاب وزیر کشور، مطالبه مجلس از متکی برای اعمال سیاست تنش زدایانه، بز افغانی به از گربه چینی، مشایی: انتخابات دهم یک رفراندوم واقعی بود.
پچپچه‌ها/ دفاع ایران از حق ملت آرژانتين/ درخواست ایران از 1+5/ بز افغانی به از گربه چینی

دفاع ایران از حق ملت آرژانتين برای داشتن نظام قضایی سالم

بعد از آنکه دولت آرژانتین نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی دفاع دولت محمود احمدی نژاد، واکنش منفی نشان داد و وی را متهم به دست داشتن در بمب گذاری سال ... در آرژانتین دانست، وزارت خارجه ایران با احضار کاردار این کشور مراتب اعتراض خود را به آرژانتینی ها اعلام کرد.

رييس اداره دوم آمريکاى جنوبى در جریان این دیدار بيانيه صادره از طرف وزارت خارجه آرژانتين را مداخله آشکار در امور داخلى ايران دانست تاکيد کرد که "متاسفانه برخى افراد و جريان‌ها در داخل آرژانتين بالاخص در دستگاه قضايى آن کشور، به جاى دفاع از منافع مردم آرژانتين از منافع صهيونيست‌ها دفاع مى‌کنند."

وی در این دیدار اعلام کرد که مصادیقی از انحراف و فساد در دستگاه قضایی آرژانتین وجود دارد که توهین به مردم این کشور به حساب می آید.

رييس اداره دوم آمريکاى جنوبى با بيان برخى مصاديق و نمونه‌هاى بارز از وجود فساد در دستگاه قضايى آرژانتين، تلاش برخى افراد و جريان‌ها در دستگاه قضايى آن کشور براى ايجاد انحراف در روند تحقيقات پرونده آميا از طريق پرداخت رشوه و جعل سند و مدرک و فريب افکار عمومى را توهين واقعى به ملت آرژانتين دانست و تاکيد کرد که اين حق ملت آرژانتين است که از يک نظام قضايى سالم برخوردار باشد.

کاردار آرژانتين نیز بعد از کسب اطلاع از مصادیق فساد قضایی در کشورش مراتب را به سرعت با مقامات وزارت متبوعش در میان گذاشت.

شروع دوباره سایت کلمه

سایت کلمه متعلق به میرحسین موسوی مجددا آغاز به کار کرد. 

به گزارش موج سبز آزادی، در حالی که تا چندی پیش وب‏سایت‏های کلمه و قلم به عنوان مراجع رسمی پیگیری اخبار مربوط به میرحسین موسوی به حساب می‏آمد، این پایگاه‏های خبری بعد از انتخابات با کارشکنی‏هایی که در مسیر فعالیت آنها ایجاد شد و موانعی که در ادامه به وجود آمد، از ارائه خدمات باز ایستادند.

اما با توجه به لزوم وجود مرجعی رسمی برای خبررسانی، تلاش‏هایی در این زمینه آغاز شد و با پیگیری‏های بعدی و رفع نواقص و موانع، پایگاه خبری "کلمه" دوباره آغاز به کار کرده است. این وب سایت در نشانی http://www.kaleme.net تا مدتی به صورت آزمایش به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

درخواست ایران از 1+5

در حالی که مقام های بلندپایه ایران به تناوب از سیاست تهاجمی در سیاست خارجی و به خصوص موضوع هسته ای سخن گفته و روش تهاجمی را کارآمد و عزت مندانه توصیف می کنند، حسن قشقاوی در نشست خبری خود با خبرنگاران از گروه 1+5 خواسته است تا روش تقابلی را کنار گذاشته و روش تعاملی در پیش گیرند.

برخی تحلیل ها حاکی از این است که روند بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران وارد فاز تازه ای شده و ایران برای جلوگیری از تحریم های بیشتر، قدمی به عقب گذاشته است. اگر این تحلیل را بپذیریم باید صحبت های حسن قشقاوی را هم بیش از تغییر لحن بدانیم.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ضرب‌ المثل " آزموده را آزمودن خطاست"‌ گفت: 1+5 باید در رويکردهايشان تجديدنظر کنند و به رويکرد تعاملى روى آورند. ايران در 30 سال گذشته ثابت کرده که ظرفيت بالايى براى تعامل و گفت‌وگو دارد و سياست‌هاى تحريمى نمى‌تواند ما را از حقوق قانونى خودمان بازدارد و لذا هم‌ اکنون فرصتى براى تجديدنظر در طرف مقابل به وجود آمده که به جاى سياست تقابل به رويکرد تعامل روى آورند چرا که با رويکرد تقابل، ملت و دولت ايران مقابله مى‌کنند.

شرط رییس‌ جمهور برای انتخاب وزیر کشور

بیشتر انتقاداتی که این روزها از نحوه معرفی کابینه دهم و افراد منتخب احمدی نژاد می شود، این است که وزیران او بیش از تخصص و تجربه دارای یک ویژگی مشترک اند و آن سرسپردگی در مقابل رییس دولت است.

در همین راستا سایت عصر ایران خبر داده است که وزیر پیشنهادی وزارت کشور شرط اولیه احمدی نژاد را برای انتخاب معاونان وزارتخانه پذیرفته است.

به نوشته این سایت، در بین برخی نمایندگان مجلس مطرح شده که رئیس دولت با مصطفی محمد نجار شرط کرده است که معرفی او به عنوان وزیر کشور منوط به آن است که معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه را با اجازه شخص وی منصوب کند که این امر نیز سوالاتی را در بین نمایندگان به وجود آورده است.

مطالبه مجلس از متکی برای اعمال سیاست تنش زدایانه

حشمت الله فلاحت پیشه - نماینده مجلس - درباره منوچهر متکی وزیر پیشنهادی امور خارجه برای دولت دهم معتقد است: متکی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با توجه به سوابق و تجربه چهار ساله اش در وزارت امور خارجه رای می آورد.

وی گفته است که مجلس خواستار دریافت برنامه های متکی برای وزارت خارجه شده و از او خواسته است که راهبرد خود را در راستای تنش زدایی در سیاست خارجی با اولویت حفظ منافع کشور ارائه کند.

فلاحت پیشه طرح بحث های سیاست خارجی در منطقه و در قبال حضور آمریکا، دیپلماسی اقتصادی و بحث نرم افزاری در وزارت امور خارجه را از دیگر مباحث و مطالبات جدی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از منوچهر متکی برای گنجاندن این مباحث در برنامه هایش خواند.

بز افغانی به از گربه چینی

روزنامه خبر در گزارشی که تیتر آن را در صفحه اول خود آورده بود، از توزیع گوشت بز افغانی در بازارهای ایران خبر داد.

این گوشت که با قیمتی به مراتب ارزان تر از گوشت گاو و گوسفند عرضه خواهد شد، با هدف القای کاهش قیمت گوشت در بازار توزیع می شود و فارغ از کیفیت نازلش ظاهرا صرفه اقتصادی خوبی برای دولت دارد.

این گزارش حاکی است که طی روزهای اخیر گله‌های متعدد بز افغانی از طریق مرز شرقی کشور وارد استان سیستان و بلوچستان شده است.

قاسم نوده فراهانی رئیس شورای اصناف کشور نیز با تأیید تلویحی واردات گوشت از افغانستان به خبرنگاران گفت: نخستین محموله گوشت قرمز به میزان 30 تن از سیستان و بلوچستان به‌زودی وارد تهران می‌شود. هنوز قیمتی برای عرضه گوشت گوسفند در بازار تهران تعیین نشده اما احتمالا 20 تا 30 درصد پایین‌تر از قیمت کنونی بازار خواهد بود.

گوشت‌های وارداتی به ایران از انواع و اقسام کشورها به ایران وارد می‌شود که آخرین آن افغانستان است. پیش از این نیز گوشت گوساله منجمد برزیلی به قیمت پنج هزار تومان وارد شد که حرف و حدیث‌هایی را برانگیخت.

با این حال جای تقدیر دارد که مسئولان علاوه بر رونق دادن به امور دامداران افغانی - به عنوان کشور همسایه و همزبان - در این مورد خاص از نمونه های مشابه چینی و احیانا گوشت گربه صرف نظر کرده اند.

مشایی: انتخابات دهم یک رفراندوم واقعی بود

اسفندیار رحیم مشایی در جمع اعضای ارشد ستاد ياران خورشيد در بخشی از ارزیابی خود درباره انتخابات دهم گفت: "اگر بخواهيم بدون ورود به بحث تحليل جزئيات و تأکيد روى اصل موضوع و نتيجه، وروديه اى درست کنيم بايد عرض کنم که انتخابات دوره دهم به يک معنايى واقعا يک رفراندوم بود. اين معناى رفراندوم شايد در بيانات مقام معظم رهبرى هم بود، در بيانات رياست محترم جمهور هم بود و نيز انديشمندان و فعالان و نخبگان طرفدار ولايت و مشى و مرام آقاى احمدى نژاد و هم در ادبيات و مطالب جناح رقيب هم معناى رفراندوم بودن انتخابات دهم رياست جمهورى کاملاً ديده و شنيده شده است."

اما بخشی از سخنان پرطول و تفصیل مشایی با واکنش محسن هاشمی روبرو شده است. فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با تکذیب آنچه به او منتسب شده، گفته است: اظهارات آقای مشایی به نقل از بنده کذب است و من هیچ گاه چنین تحلیلی از آرای خاتمی نداشته و اظهار نکرده ام.

مشایی گفته بود: "من یادم است که پس از دوم خرداد 76 در ستاد انتخابات وزارت کشور نشسته بودیم و انتخابات برگزار شده بود و آقای خاتمی 20 میلیون رأی آورده بود.. در همان ایام در وزارت کشور نشسته بودیم که آقای محسن هاشمی آمد. ایشان در ابتدا علیه آقای جنتی سخن گفت و بعد اظهار داشت که رای آقای خاتمی، رأی پدر من است و این رأی، رأی آقای خاتمی نیست. این را من بی واسطه می گویم و خودم آنجا نشسته بودم که آقای محسن هاشمی گفت رأی خاتمی رأی پدر من است."

هاشمی با اظهار بی اطلاعی از علت طرح چنین سخنانی گفت: نمی دانم این دروغ ها با چه هدفی منتشر می شود.


نظر شما :