همه اين کابينه راى نمى‌آورد

۰۲ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۳:۵۳ کد : ۵۴۹۱ اخبار اصلی
لس‌آنجلس تايمز در مقاله‌اى در ارتباط با کابينه محمد احمدى‌نژاد مى‌نويسد که احتمال اينکه تمام کانديداها بتوانند راى بياورند بعيد است. تحليل لس‌آنجلس تايمز از کابينه احمدى نژاد.
همه اين کابينه راى نمى‌آورد

 لوس‌آنجلس تايمز در مقاله‌اى در ارتباط با کابينه محمد احمدى‌نژاد مى‌نويسد که احتمال اينکه تمام کانديداها بتوانند راى بياورند بعيد است. همچنين او به انتخاب احمدى‌نژاد براى پست وزارت اطلاعات اشاره مى‌کند که انتخاب او از طرف مجلس نيز عکس‌العمل داشته است.

اين روزنامه مى‌نويسد: درحالى که برخى از تحليلگران جنگى سخت براى احمدى‌نژاد در کابينه براى گرفتن راى اعتماد را پيش‌بينى مى‌کردند،‌رئيس‌جمهور ايران در يک برنامه تلويزيونى از وزراى انتخابى خود ستايش کرد.

محمود احمدى‌نژاد اعلام کرد که 11 نفر از 21 کانديداى وى براى پست وزارت داراى درجه دکترا هستند و گفت که اين يک مزيت است که بسيارى از آنها به او وفادار بوده‌اند.

لوس‌آنجلس تايمز مى‌نويسد درحالى که صحبت مى‌کرد مردم در پايتخت کشور از روى پشت‌بام‌هاى خود شعار الله اکبر سر مى‌دادند. دو ماه پس از انتخابات و دستگيرى‌هاى گسترده سياسى و اجتماعى همچنان احمدى‌نژاد با سيلى از مشکلات مواجه است.

قائم مقام سخنگوى پارلمان پيش‌بينى کرده است که حداقل 5 نفر از کابينه پيشنهادى راى نخواهند آورد و حداقل سه نفر از آنها چهره‌هايى ناشناخته هستند که راى آوردن آنها با تنش خواهد بود. على لاريجانى ترديدهاى خود را در ارتباط با مهره انتخابى محمود احمدى‌نژاد براى وزارت اطلاعات اعلام کرد. اين روزنامه مى‌نويسد آقاى مصلحى از طرفداران با وفاى احمدى‌نژاد است که در رقابت‌هاى انتخاباتى بسيار فعال بود.

احمدى‌ن‍ژاد از نمايندگان مجلس خواسته است که از دخالت کردن دست بردارند.

او در اين مصاحبه تلويزيونى خود کابينه پيشنهادى را معرفى کرد که سه نفر از اين اعضا را زنان تشکيل مى‌دهند.

او اعلام کرد که چرا نبايد زنان در کابينه باشند؟ آنها براى 30 سال از کابينه دور بودند. چه کسى گفته است که زنان بهتر نيستند؟‌ حضور زنان در عرصه‌هاى سرويس‌دهى مانند وزارت ضررى ندارد.

او همچنين از انتخاب خود براى پست وزير اطلاعات دفاع کرد.

مصلحى به بسيج بسيار نزديک است. احمدى‌نژاد در سخنان گفت که او مى‌تواند از عهده اين مسووليت برآيد و به اميدخدا سيستم اطلاعاتى 70 ميليونى خواهيم داشت. 


نظر شما :