ادعاى اشپيگل: حزب‌الله در ترور رفيق حريرى دست داشت

۰۶ خرداد ۱۳۸۸ | ۱۵:۱۶ کد : ۴۷۱۹ سرخط اخبار
مجله اشپيگل آلمان مدعى دخالت حزب‌الله لبنان در ترور رفيق حريرى شد.
ادعاى اشپيگل: حزب‌الله در ترور رفيق حريرى دست داشت

با نزديک شدن به زمان برگزارى انتخابات پارلمانى لبنان مجله‌‌ آلمانى اشپيگل با درج خبرى در سايت اينترنتيش مدعى شد، بازرسان بين‌المللى ويژه‌ انجام تحقيقات درباره ترور رفيق حريرى، نخست وزير اسبق لبنان به اين نتيجه رسيده‌اند که حزب‌الله لبنان در ترور رفيق حريرى دست داشته است!

اين مجله‌ ادعا کرده که اطلاعات مذکور را از منابع نزديک به دادگاه ويژه‌ لبنان کسب کرده که بر اساس آن تحقيقات گسترده درباره اين ترور به اين نتيجه رسيده که سوريه در ترور رفيق حريرى دست نداشته بلکه نيروهاى ويژه‌ حزب‌الله لبنان اين ترور را طرح‌ريزى و اجرا کرده‌اند.

اشپيگل در ادامه ادعا‌هاى خود آورده است، دانيال بلمار، دادستان دادگاه ويژه رسيدگى به اين ترور که مدت يک ماه است به اين اطلاعات دست يافته‌ خواهان جلوگيرى از انتشار آن شده است.

اين هفته نامه آلمانى مدعى شد، دليل درخواست بلمار براى محرمانه بودن اين اطلاعات نگرانى از وقوع بحران در لبنان بوده است.

روزنامه الشرق الاوسط نیز نوشت، در تماسى که با منابع دادگاه ويژه لبنان در هلند و منابع قضايى لبنان برقرار شد، آنها اد‌عاهاى مجله اشپيگل را رد کردند.

دفتر بلمار نيز از اظهارنظر درباره تحقيقات جارى درباره‌ اين پرونده خوددارى کرده است.

از سوى ديگر، حزب‌الله لبنان در بيانيه‌اى که در واکنش به ادعاهاى اشپيگل صادر شد، تاکيد کرد، اين بار اول نيست که مجله يا روزنامه‌اى اقدام به انتشار چنين گزارش‌هايى مى‌کند؛ پيش از اين روزنامه السياسه کويت و برخى روزنامه‌هاى کشورهاى حوزه خليج فارس و غربى نيز چنين اقدامى انجام داده‌اند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد، اين اتهامات و اسناد پليسى جعلى حدود چهار سال است که توسط "اتاق سياه" با هدف ضربه زدن به حزب‌الله لبنان مطرح مى‌شوند. انتشار اين مقاله و ترويج آن توسط شبکه‌ العربيه که سياست‌ها و اهداف شناخته شده‌اى دارد، اين ظن و گمان را درباره ارتباط اين اتهامات با انتخابات پارلمانى لبنان و با هدف سرپوش گذارى بر شبکه‌هاى جاسوسى کشف شده در لبنان شدت مى‌دهد.

حزب‌الله لبنان همچنين نسبت دادن اين اخبار به اطلاعات گرفته شده از منابع نزديک به دادگاه را موجب خدشه دار کردن وجهه‌ دادگاه و ايجاد ترديد نسبت به عملکرد صادقانه و سالم آن دانست.

در پايان اين بيانيه تاکيد شده است، انتشار اين مقاله نيز در چارچوب اقدامات بررسى شده و سياه برخى طرف‌هاى معروف و شناخته شده برای ضربه زدن به حزب‌الله صورت گرفته است و اين اقدام نيز همانند اقدامات قبلى در تحقق اهداف شومش شکست خواهد خورد.


نظر شما :