تغییر رنگ‌های اسراییل

۲۸ بهمن ۱۳۸۷ | ۲۱:۲۳ کد : ۳۹۶۳ باشگاه خوانندگان
نگاه یکی از خوانندگان دیپلماسی ایرانی به انتخابات اخیر اسراییل
تغییر رنگ‌های اسراییل
با توجه به تعداد و تغییر و تبدیلات حزبی وتعداد ارای ماخوذه و تقسیم کرسی ها و نتايج انتخاباتی پارلمان اسرائيل و نقل وانتقال حزبی نمایندگان در پارلمان از ۱۹۴۹ تا کنون به چند نکته می توان دست يافت.

۱- هر روز به رنگی بت عیار در آمد. اسرائيل از ابتدا تا کنون حکومت رنگارنگی در سیاست انتخاباتی برای خود تدوین نموده تا توان تغيير رنگ سیاست های داخلی و مخصوصاٌ خارجی را در مقابله با  سیاست های اشغال سرزمین های عربی سريعاٌ دارا گردد. اين تغييرات و تغيير رنگ همواره بگونه ای صورت مى گرفته است که ضمن هدايت واحد ان از داخل در جهت حفظ و هضم سرزمين های عربى توانائی های زياد ومتغیری در خارج از خود نشان دهد.

به عبارت ديگر اسرائيل کارت های بازی متنوعی با بازی کننده واحد داراست. در مواقع لزوم کارت جديدی در مقابل ديگران توسط بازی کننده واحدی قرار مى دهد. اسرائيل چند ميليونی بيش از ۳۰ گروه وحزب سياسی و در حدود ۱۲ ويا بيشتر ائتلاف نمایندگی وانتخاباتی دارد.

۲-اسرائيل با يش از ۲۵٪ غير يهودی کمتر از ۱۰ در صد نمايندگان ان غير يهودی اند. اين تعداد نمايندگان نيز پس از سالهای ۱۹۸۰ وارد پارلمان شده اند. با ورود اين گونه نمايندگان به پارلمان موج حرکت ضد عربی پارلمانی نيز با ايجاد احزاب مخالف عربی تقويت شده است.
 
۳-هدايت کننده و يا بقول اقای دکتر مهاجرانی پدر خوانده اسرائيل که گرداننده تمام اين تغييرات است در حال حاضر اقای پرز است که سکان هدايت را تا زنده ماندن داراست. ايجاد حزب کاديما با ائتلاف ليکود واز کار انداختن موتور لیکود وحزب کارگر که خود ارای محدودی بدست اورد بعد از انتخابات ۲۰۰۶ نشان دهنده واضح اين امر است. علاقمندی به حفظ پرز در راس تصميمات وهدايت از درون حتی با ترور رابين.

۴- تعداد ارا اين انتخابات در مقابل انتخابات سالهای ۲۰۰۶و ۲۰۰۳ و۱۹۹۹ که همگی با اندکی بالاتر از ۳ميليون بود با اين انتخابات که اندکی بالاتر از ۴ ميليون است اگر نشان مخدوش بودن نباشد نشان از بسيج کليه توانائی های راست گرايان واگذاری قدرت دولتی به انان است. فراموش نکنيم که اقای پرز در اين زمان پست رياست جمهوری را دارا ميباشند وبا توجه به شناخت ها از ايشان فعال تر از نخست وزير درصورتيکه مايل باشند ميتوانند عمل نمايند. در اين شرايط است که رياست دولت را به محافظه کاران واگذار خواخد کرد.

در انتها بايد عرض کنم که سياست گردان اسرائيل پرز باقی خواهد ماند.الباقی جهت مذاکره واتلاف وقت وبدست اوردن زمان وفرسوده کردن اعراب از جنبه های سياسی ونظامی است. 

نظر شما :