تشکيل شوراى هنر در مؤسسه‌ گفتگوى فرهنگ‌ها و تمدن‌ها

۱۱ آذر ۱۳۸۷ | ۲۰:۲۸ کد : ۳۳۲۲ اخبار اصلی
راه‌اندازی شوراى هنر و ادبيات با همکارى تعدادى از جوانان

گروه هنر و ادبيات مؤسسه بين‌المللى گفت‌وگوى فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به منظور گسترش فعاليت‌هاى خود، شوراى هنر و ادبيات اين گروه را با همکارى تعدادى از جوانان راه‌اندازى کرد.

 

در ابتداى نشستى که به اين منظور برپا شد، محمد صادقى - دبير گروه هنر و ادبيات - با اشاره به فعاليت‌هاى پيشين این گروه گفت: چند ماه قبل در صحبت‌هايى که با فريدون عموزاده خليلى داشتيم، به اين نتيجه رسيديم که تشکيل يک شورا يا گروه مشورتى در مؤسسه ضرورت دارد. هادى خانيکى - مديرعامل مؤسسه - هم مانند هميشه پشتيبانى کرد و به همين خاطر، امروز خيلى خوشحال هستيم که نشست نخست شوراى هنر و ادبيات برگزار شد.

 

وی افزود: بدون ترديد، با همفکرى، همکارى و مشارکت جوانانى که تجربه‌هايى در زمينه‌هاى فرهنگى و هنرى دارند و نسبت به پيشبرد ايده گفتگوى فرهنگ‌ها و تمدن‌ها علاقه‌مندند، مى‌توانيم موفق‌تر باشيم و کوشش‌هاى مؤثرترى داشته باشيم.

 

فريدون عموزاده خليلى - مسؤول گروه هنر و ادبيات مؤسسه - هم با مهم شمردن موضوع هنر و ادبيات در روابط بينافرهنگى، گفت: گمان مى‌کنم ادبيات و هنر، لطيف‌ترين و سهل‌ترين ابزارى است که مى‌شود از طريق آن، بحث و گفتگو را پيش برد. اگر ما برنامه‌هاى انديشه‌اى داشته باشيم و ورودى آن از طريق هنر و ادبيات باشد، بهتر است و مخاطب ما ديگر محدود و خاص نمى‌شود و مى‌توان به بحث اجتماعى شدن گفتگو فکر کرد.

 

در اين نشست، اميرحسين مهدى‌زاده - مدير داخلى مؤسسه - درباره‌ اهميت موضوع گفتگوى فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و لزوم پى‌گيرى کارهاى منظم‌تر در مؤسسه سخن گفت و در پايان نيز اعضاى شوراى هنر و ادبيات مؤسسه، نظرها و پيشنهادهاى خويش را درباره موضوع‌هاى مورد بحث در اين نشست مطرح کردند.

 


نظر شما :