بوستون گلاب: بازى با بازى القاعده

۰۳ آذر ۱۳۸۷ | ۰۱:۱۷ کد : ۳۲۵۷ اخبار اصلی
رئیس جمهوری منتخب امریکا باراک اوباما اعلام کرده، اولویتش در دوران ریاست جمهوریش کشتن بن لادن و مبارزه با القاعده گروهک تحت رهبری اوست. چیزی که با بیانیه جدید ایمن الظواهری وارد مرحله تازه ای شده است.
بوستون گلاب: بازى با بازى القاعده

روزنامه شیکاگو تریبیون سرمقاله امروز خود را به بحران اقتصادی و عید کریسمس امسال مسیحیان اختصاص داده و با عنوان برای کریسمس امسال به دنبال کار اضافی باشیم، نوشته است، بحران اقتصادی امسال به اندازه­ای عمیق بوده که به گفته کارشناسان و اقتصاددانان کمترین میزان حراجی­ها را به خود اختصاص داده است. میانگین درصدی که برای حراج کالا در ایام کریسمس از سوی تولید کنندگان و فروشندگان اعلام شده در حدود 10 درصد است که کمترین میزان حراج حد اقل طی 30 سال گذشته محسوب می شود.

 

در ادامه این یادداشت آمده است، اخراج بسیار کارکنان، کاهش شدید تولید، تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی، توقف وام­های بانکی، افزایش شدید قیمت­ها، کاهش شدید عرضه و تقاضا و در نهایت کاهش شدید توان خرید مردم همگی باعث شده تا حراج کالا به کمترین میزان خود طی 30 سال گذشته برسد. به ما توصیه می­کنند برای این که برای کریسمس بتوانید برای خانواده­تان خرید مناسبی انجام دهید و مقابلشان خجالت نکشید کار اضافه انجام دهید دریغ از این که وقتی که فرصت­های شغلی می­سوزد و کارگران از کار بی کار می­شوند دیگر برای جایی برای کار اضافه باقی نمی­ماند.

روزنامه گاردین سرمقاله امروز خود را به هوگو چاوز و موقعیت آن اختصاص داده و با عنوان چاوز چهره کاریزمای خود را از دست داده، نوشته است، با گذشت 10 سال از انتخاب هوگو چاوز، اکنون از وی چهره بسیار پر انتقاد و نامطلوبی به جای مانده است، به گونه ای که ممکن است در انتخابات آتی نتواند راضی از صندوق­های رای خارج شود. این را خودش نیز می داند. برای همین تلاش می کند دائما طرفداران خود را به خیابان­ها بکشاند، به نفع خود راهپیمایی راه بیندازد، تصاویر خود را در خیابان­ها پخش کند و با مخالفانش تا آن جا که ممکن است از در دوستی در آید و با آنها به مذاکره بپردازد. ولی آیا می تواند پرونده ناخوشایند به جا مانده از خود را به همین راحتی­ها پاک کند؟

 

روزنامه بوستون گلاب سرمقاله امروز خود را به القاعده اختصاص داده و با عنوان بازی با بازی القاعده، نوشته است، رئیس جمهوری منتخب امریکا باراک اوباما اعلام کرده، اولویتش در دوران ریاست جمهوریش کشتن بن لادن و مبارزه با القاعده گروهک تحت رهبری اوست. چیزی که با بیانیه جدید ایمن الظواهری وارد مرحله تازه ای شده و نشان داده است که بازی مبارزه با تروریسم هنوز ادامه دارد و حالا حالاها قصد پایان یافتن ندارد.

 

در  ادامه این یادداشت آمده است، بازی که از سال 2001 و با حمله القاعده به برج­های تجارت جهانی در نیویورک آغاز شده، همچنان ادامه دارد و همان طور که دونالد رامسفلد وزیر دفاع وقت ایالات متحد گفت، این بازی چیزی نیست که به همین زودی­ها به پایان رسد و مختص به جمهوریخواهان یا دموکرات ها باشد. حال هم به نظر می­رسد باراک اوباما ضمن انتقاد از سیاست­های گذشته جورج بوش رئیس جمهوری امریکا و برجسته ساختن لزوم مبارزه با القاعده و کشتن یا دستگیری بن لادن تلاش دارد با تنظیم و به وجود آوردن کادر جدیدی در کاخ سفید مجدانه این پروژه را دنبال کرده و آن را به نتیجه برساند.  


نظر شما :