تقدیر بروجردی از رئیس جمهور به دلیل جایگاه وزیر خارجه اردن در دیدار اخیر

۱۵ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۱۹ کد : ۲۰۲۷۵۳۰ سرخط اخبار

 نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما یک نظام اسلامی هستیم و سیاست ما عین دیانت ماست، بنابراین روش رئیس جمهور بسیار پسندیده و تحسین برانگیز است و به سهم خود از وی تشکر و قدر دانی می کنم.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی انتقادات درباره جایگاه وزیر خارجه اردن در کنار رئیس جمهوری کشورمان واکنش نشان داد: اکرام، احترام و تجلیل از میهمان یک روش اسلامی و سنت پیامبر عظیم الشان صلی الا علیه و آله است‌، بگونه ای که خطاب به مولی علی علیه السلام فرمودند "اکرم الضیف و لو کان کافراَ".

وی گفت: میهمان را گرامی دارید حتی اگر کافر باشد، اخیراَ در فضای مجازی در جهت انتقاد از رئیس جمهور محترم و مردمی پزشکیان که (بجای اینکه در دیدار با وزرای کشورها آنها را پائین دست بنشاند،در کنار خود می نشاند) فضاسازی و قلم فرسایی می شود که وی آداب و رسوم دیپلماتیک را بلد نیستند و وزرا را در کنار دست خود می نشاند و این بر خلاف عرف جهانی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما یک نظام اسلامی هستیم و سیاست ما عین دیانت ماست، بنابراین روش رئیس جمهور محترم بسیار پسندیده و تحسین برانگیز است و به سهم خود از وی تشکر و قدر دانی می کنم.

بروجردی افزود: اگر با دقت به روش مقام معظم رهبری نگاه کنم چون رؤسای کشورها و مقامات با همتای ایرانی خود به محضر ایشان میرسند در روی یک مبل ساده و مقام ایرانی را در کنار هم ملاقات می کنند و جایگاه نشستن آنها هم دست راست مقام معظم رهبری است که در عرف دیپلماتیک نشان از ادای احترام دارد.

وی تاکید کرد: بنابراین از رئیس جمهور بخاطر احیای این سنت حسنه اسلامی باید تشکر و قدردانی کرد.


( ۳ )

نظر شما :