اخراج چهار نفر از کارکنان سفارت ایران در جمهوری آذربایجان

۱۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۰:۲۹ کد : ۲۰۱۸۶۵۸ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای از فراخواندن سفیر ایران در باکو و اخراج ۴ نفر از کارکنان سفارت ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیدعباس موسوی سفیرایران در آذربایجان، ششم آوریل (۱۷ فروردین) به این وزارت‌خانه فراخوانده شد.

در این بیانیه آمده است که مراتب «نارضایتی شدید» به دلیل آن‌چه «اقدامات تحریک‌آمیز اخیر ایران در قبال آذربایجان» خوانده شده است، به موسوی ابلاغ شد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که به موسوی اطلاع داده شد که ۴ نفر از کارکنان سفارت ایران در باکو به دلیل «عملکرد منافی شان دیپلماتیک و مغایر با کنوانسیون ۱۹۶۱ وین درباره روابط دیپلماتیک»، «نامطلوب» تلقی شده و از آن‌ها خواسته شده است در مدت ۴۸ ساعت جمهوری آذربایجان را ترک کنند.

انتهای پیام


( ۸ )

نظر شما :

حامد ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۵:۳۴
مسئولین ما بی عرضگی و انفعال در مقابل باکو و پانترکهای خارجی و داخلی را به حد اعلا رسانده اند.
ناشناس ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۶:۴۳
به دنبال کم شدن تنش بین ایران و کشورهای عربی ، جمهوری علیف به صورت دستوری عهده دار تولید تنش جایگزین شده است . البته از بدشانسی دشمنان ایران ، این کشورها فقط می توانند عهده دار شوند و هرگز نمی توانند این عهده را از قوه به فعل تبدیل کنند . دلقک بازی های گوناگون خانواده ی علیف هم گویای همین نکته است که توان لازم برای انجام جسارتهای بزرگ بر علیه ایران را ندارند . در حقیقت مسئولیتی سنگین تر توانشان بر دوششان نهاده شده است . دیر یا زود با پایان سوخت این پروژه ، این دلقکها هم ملتمسانه به وضع قبل باز خواهند گشت . البته از این نکته نمی توان غافل شد که اوضاع آشفته ی داخلی بویژه در موضوع اقتصادی یکی از دلایل جرات یافتن این دلقکها برای خوش رقصی ضد ایران است .