اهداکنندگان کمک ۹.۱ میلیارد یورویی را برای حمایت از پناهجویان اوکراینی در نظر گرفتند

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۹ کد : ۲۰۱۱۱۲۵ سرخط اخبار

اهداکنندگان از جمله دولت کانادا و کمیسیون اروپا متعهد به مجموعه‌ای از کمک‌های مالی و وام‌ به ارزش ۹.۱ میلیارد یورو برای حمایت از پناهجویان اوکراینی شدند که به دنبال حمله روسیه به اوکراین از جنگ فرار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مراسم جمع‌آوری کمک که در ورشو برگزار شد، توانست ۱.۸ میلیارد یورو برای حمایت از افرادی که در داخل اوکراین آواره شده‌اند و ۷.۳ میلیارد یورو برای پناهجویانی که از اوکراین به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند، جمع‌آوری کند.

دولت‌ها، کمپانی‌ها و اشخاص روی هم رفته متعهد به کمک ۴.۱ میلیارد یورویی شدند که عمدتا از طریق مقامات اوکراین یا سازمان ملل توزیع خواهد شد.

پنج میلیارد یوروی باقیمانده، وام‌ها و امتیازات مالی از سوی موسسات مالی اتحادیه اروپا هستند از جمله یک برنامه چهار میلیارد یورویی برای کمک به تامین مسکن، خدمات آموزشی و خدمات درمانی برای پناهجویانی که وارد کشورهای اتحادیه اروپا می‌شوند.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا که روز جمعه به کی‌یف سفر کرده بود و به همراه جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا میزبان این رویداد بود، گفت: ما در کنار شما ایستاده‌ایم، هم اکنون که دوران جنگ است و هم مهم‌تر از آن پس از پیروزی اوکراین در این جنگ برای بازسازی کشورتان.

براساس گزارش کمیسیون اروپا، در حال حاضر بیش از چهار میلیون تن برای پناه گرفتن در کشورهای اتحادیه اروپا از اوکراین فرار کرده‌اند در حالی که ۶.۵ میلیون تن از خانه‌های خود فرار کرده‌اند اما همچنان در داخل اوکراین هستند.


نظر شما :