در دیدار با سرپرست وزارت خارجه افغانستان امیرعبداللهیان: تشکیل دولت فراگیر ضامن امنیت و پیشرفت افغانستان است

۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۳ کد : ۲۰۱۰۸۸۲ سرخط اخبار

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه هیئت حاکمه موقت افغانستان، در حاشیه نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان در تونشی چین دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفتگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام را ضامن امنیت و ثبات و پیشرفت افغانستان دانست و بر ضرورت تحقق آن تاکید کرد.

امیر عبداللهیان همچنین رعایت حقوق زنان را که مورد تاکید اسلام و پیامیر عظیم الشان آن است را مورد تاکید قرار داد و آموزش و تحصیل در همه سطوح و مشارکت اجتماعی زنان را موضوعی مهم خواند.

امیر خان متقی نیز در این دیدار از اینکه خاک افغانستان منشا تهدید علیه کشورهای همسایه نخواهد بود اطمینان داد و بر مبارزه با تروریسم تاکید کردکرد.

وی همچنین بر اجرایی کردن معاهده آب تاکید کرد.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :

علی روحانیان ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۶
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی، تکثر ادیان و اقوام در ایران بیش از افغانستان است، ایا در ایران هم چنین حقی بر اقوام روا میشود؟ چند در صد حاکمیت وقدرت به اقوام تعلق دارد ؟ ایا اقوام مختلف حق تعلیم واموزش زبان مادریشان را دارند؟ بیش از نصف مردم ایران به زبان غیر از فارسی تکلم میکنند ایا اجازه دارند به زبان خودشان هم اموزش کنند؟ درافغانستان تمام اقوام طبق قانون حق اموزش به زبان مادری دارند ،ولی در ایران نتنه از اموزش زبان مادری منع گردیده اند بلکه اگر کسی صحبت از زبان مادری بکند با انگ پان تجزیه طلب،ستون پنجم ،ووو مواجه میشود! افغانستان صد سال از نظر دموکراسی حقوق اقوام از ایران پیشرفته است، مثل معروف : به عیب من چرا خندی تو سر تا پا که عیب هستی!