محمود عباس در دیدار با بلینکن: جنگ اوکراین از معیارهای دوگانه (غرب) پرده برداشت

۰۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۷:۱۶ کد : ۲۰۱۰۸۳۶ سرخط اخبار

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا از معیارهای دوگانه غرب در قبال مسائل جهان انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به منظور مشارکت در نشست شش‌جانبه در "النقب" به اراضی اشغالی سفر کرده است با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمود عباس در جریان این دیدار از معیارهای دوگانه غرب در قبال جنگ میان روسیه و اوکراین در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انتقاد کرد.

وی گفت: جنگ اوکراین از معیارهای دوگانه (غرب) پرده برداشت و امروز هیچ طرفی وجود ندارد تا اسرائیل را که اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهد، محاکمه کند.

محمود عباس همچنین تاکید کرد: در قبال آنچه در فلسطین رخ می‌دهد نمی‌توان سکوت کرد

رئیس‌جمهور فلسطین گفت: آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد را نمی‌توان تحمل کرد و قوانین بین‌المللی را نمی‌توان از هم جدا کرد و اکنون این سؤال در ذهن ما شکل گرفته است که آیا تسلط مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل بر ملت فلسطین، تحقیر آنها و تجاوز به حق و حقوق مشروع‌شان، می‌تواند بدون اتخاذ تدابیر و روش‌هایی که منجر به پایان این اشغال شود، ادامه یابد.

در مقابل بلینکن نیز گفت که آمریکا متعهد به ازسرگیری روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین است.

وی همچنین بر پایبندی واشنگتن به راه حل دو کشوری برای حل و فصل منازعه فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بلینکن ادامه داد: ما به تلاش خود برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های دو طرف ادامه خواهیم داد و تلاش می‌کنیم تا از انجام هر گونه اقدامی که منجر به افزایش سطح تنش شود، جلوگیری کنیم و این شامل گسترش شهرک‌سازی‌ها و تخریب منازل می‌شود.

بلینکن یکشنبه به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه مصر، امارات، بحرین و مراکش به همراه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در النقب وارد اراضی اشغالی شد.

انتهای پیام


( ۶ )

نظر شما :