شیخ نعیم قاسم: بازگشت امریکا به برجام پیروزی بزرگ برای ایران و مقاومت است

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۹ کد : ۲۰۰۱۶۸۱ سرخط اخبار

نعیم قاسم، معاون دبیرکل "حزب الله" گفت که بن بست در مسئله تشکیل دولت در لبنان ۹۰ درصد داخلی است.

به گزارش ایسنا، نعیم قاسم در مصاحبه‌ای با تلویزیون المنار گفت: وقتی دولت را تشکیل دهیم ، بسیاری از امور آسان می شود ما جزو کسانی هستیم که برای تشکیل دولت و نزدیک کردن دیدگاهها تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه "تشکیل دولت در حال حاضر در مرحله اعتماد سازی میان طرف‌ها و برخی امتیازدهی‌ها است و چنانچه این اتفاق نیفتد تشکیل کابینه دشوار خواهد بود.

وی با شاره به اوضاع داخلی لبنان گفت: عوامل خارجی در فروپاشی بخش اعظمی از بحران داخلی دخیل بود و آمریکایی‌ها نقش عمده‌ای در این باره داشتند اما آن طرفی که به این فروپاشی کمک کرد طبقه فاسد بود.

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: حزب‌الله می‌تواند با کسانی که در امور دولت نقش دارند صحبت کند و دیدگاه‌ها را به هم نزدیک کند، اما ما نمی‌توانیم کسی را مجبور به انجام کاری کنیم. قدرت ما در مقابله با اسرائیل و محافظت از لبنان استفاده می شود. در عرصه سیاسی نیز قدرت ما از طریق نمایندگی در پارلمان و ائتلاف‌هایمان متجلی شده است. ما ممکن نیست ناامید شویم زیرا رها کرد کشور اصلاً درس نیست.

قاسم تأکید کرد که علت بحران فعلی در لبنان پروژه‌های سیاسی با منشا خارجی است و نه سلاح حزب‌الله که مدتها لبنان را حفظ کرده است.

درخصوص برجام نیز این مسئول حزب‌الله گفت: زمانی که ایران بتواند آمریکا را به توافق هسته‎ای بازگرداند، یعنی توانسته پیروزی بزرگی را محقق کند و هر پیروزی برای ایران یک پیروزی برای محور مقاومت است.


( ۴ )

نظر شما :