صادرات کالا از مرز اینچه‌برون با واگن‌های ایرانی

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۷ کد : ۲۰۰۱۴۷۲ سرخط اخبار

ایسنا: مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: برای اولین بار در ایستگاه راه‌آهن اینچه‌برون، از واگن‌های ایرانی برای مقصد خارجی و صادرات استفاده شده است.

محسن اعتماد با اعلام این خبر بیان کرد: واگن‌های ایرانی تا ایستگاه اترک ترکمنستان محموله‌های صادراتی را منتقل می‌کنند که طبیعتاً صرفه اقتصادی دو چندانی برای ما خواهد داشت.

وی در ادامه از شکسته شدن رکورد بارگیری کالا در ایستگاه ریلی اینچه‌برون خبرداد و افزود: بارگیری انجام شده در ۱۴ فروردین‌ماه امسال در این ایستگاه ۴۱۶۰ تن بوده که ۲۶۰ تن بیشتر از بیشینه بارگیری روزانه در این ایستگاه بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ خاطرنشان کرد: این اقدام با افزایش محوطه بارگیری از ۱ به ۳ محوطه و حل مشکلات تناژ پذیرش کالا در ترکمنستان میسر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه‌آهن شمال شرق ۲، اعتماد تصریح کرد: برای نخستین بار در نوروز امسال ۱۶ هزار تن بار صادر و ۸ هزار تن بارگیری داخلی انجام شد.

وی گفت: مجموع بارگیری در روزهای نوروز به ۲۵ هزار تن رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۱۱۲ تن بوده است.


( ۴ )

نظر شما :

ناشناس ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۴
بهترین خبر ممکن !!!! انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله انشاالله با درایت از طرف ایران و ترکمنستان این مسیر ریلی برود برای صادرات سالانه بالای 500 میلیون تن به تمامی آسیا و به راحتی می تواند از پذیرش ترانزیت بار 50 میلیون تنی هند به روسیه آغاز کند !!! و دروازه بار بنادر ایران به شمال آُسیا باشد !!!!!