تصمیم اوپک پلاس به برگزاری نشست‌های ماهانه

۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۱ کد : ۱۹۹۸۲۳۲ سرخط اخبار

معاون نخست وزیر روسیه گفت، ما ماهانه نشست برگزار خواهیم کرد، زیرا معتقدیم که بازار همچنان بهبود نیافته و به شدت بی ثبات است.

تصمیم اوپک پلاس به برگزاری نشست‌های ماهانه
   به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد به گفته روسیه و عربستان سعودی، سران اوپک پلاس، به یمن برنامه فشرده جلسات ماهانه، این سازمان می‌تواند خیلی سریعتر به تغییرات واکنش نشان دهد و رویکرد عملی تری در برابر بازار نفت اتخاذ کند.
عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، گفت، برگزاری جلسات مکرر اوپک پلاس به این معنی است که در ماه‌های آینده این سیاستگذاران در کشور‌های تولیدکننده نفت خواهند بود که بازار را هدایت می‌کنند و نه دلالان. وی پس از گفتگو‌های روز شنبه با الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه، در ریاض این مطالب را در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد.
نوواک گفت، ما ماهانه نشست برگزار می‌کنیم، زیرا معتقدیم که بازار همچنان بهبود نیافته و به شدت بی ثبات است. ما باید رویکردی عملی اتخاذ کنیم و بتوانیم سریعتر واکنش نشان دهیم.
پس از یک دور بسیار دشوار از مذاکرات در اوایل دسامبر، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش توافق کردند تا به طور ماهانه نشست برگزار کنند. نشست بعدی قرار است چهارم ژانویه برگزار شود، زمانی که آن‌ها بررسی خواهند کرد آیا ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزایند یا خیر.
این دو وزیر بار دیگر بر پایبندی کشورهایشان به گروه و کاهش میزان تولید تاکید کردند. آن‌ها گفتند با افزایش روابط تجاری دو جانبه و سرمایه گذاری‌های مشترک از صندوق‌های این کشورها، روابط اقتصادی بین دو کشور درحال گسترش است.
به گزارش بخش خبری دفتر روسیه، نوواک پس از سفر به عربستان سعودی روز دوشنبه در مسکو با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، دیدار خواهد کرد. به گزارش بخش خبری وزارت نفت ایران، زنگنه همچنین قصد دارد در این سفر با نیکولای شولگینوف، همتای روس تازه منصوب شده خود، دیدار و درباره آخرین تحولات در بازار نفت گفتگو کند. سخنگوی شولگینوف برنامه این دیدار را تایید کرد.
زنگنه این هفته گفت ایران قصد دارد تولید نفت خود را تقریبا دو برابر کند و در سال ۲۰۲۱ به حدود ۵/۴ میلیون بشکه در روز برساند. 


نظر شما :