معاون وزیر امور خارجه امریکا: سفارت‌مان در بغداد بسته نخواهد شد

۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۹۹۷۹۴۴ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: «دیوید شینکر»، معاون امور خاور نزدیک وزارت خارجه امریکا تاکید کرد کادر اساسی سفارت این کشور در بغداد به همراه مستشاران نظامی در عراق باقی خواهند ماند.

شینکر درخصوص پرونده کاهش کارکنان سفارت امریکا در بغداد گفت: کادر اساسی سفارت در بغداد به همراه مستشاران در عراق می مانند همچنین سفارت بسته نخواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه امریکا اظهار داشت: دولت امریکا و تیم کاری ما در عراق همگی به مناسبات مثبت با این کشور پایبند هستند و کاهش شمار کارکنان تاثیری بر مناسبات مشترک نخواهد گذاشت.

وی گفت: تعهد ما نسبت به عراق و مردم این کشور پابرجا و مستمر است و ما به حمایت خود از عراق در همه زمینه‌های امنیتی، بهداشتی و اقتصادی و غیره ادامه خواهیم داد.

شینکر با بیان اینکه حفاظت از شهروندان امریکایی اولویت اساسی ماست، اظهار داشت: وزارت امور خارجه امریکا همواره به ارزیابی امنیت سفارتخانه‌های این کشور در سراسر جهان از جمله عراق می پردازد همچنین ما طبق شرایط امنیتی و بهداشتی و حتی بر اساس اعیاد و مناسبت‌ها به ارزیابی حضور خود در عراق اقدام می کنیم.

وی اظهار داشت: تعرض به سفارت امریکا و نیروهای امریکایی موجود در پایگاه‌های عراقی، تعرض به حاکمیت عراق، سلطه قانون و مشروعیت دولت این کشور به شمار می رود.

معاون پمپئو گفت: ما از تلاش‌های الکاظمی در انجام تحقیقات درباره این تعرضات و معرفی عاملان آن به دستگاه قضایی حمایت می کنیم، دولت الکاظمی نسبت به تعهد خود به صیانت از هیات‌های دیپلماتیک و ائتلاف بین‌المللی آگاه است و ما از تلاش‌های وی برای اعمال سلطه قانون حمایت می کنیم.

شینکر اظهار داشت: کسانی که به سفارت امریکا و هیات‌های دیپلماتیک حمله می‌کنند، فاسدان و عاملان قتل تظاهرات‌کنندگان هستند.

وی در پایان گفت که امریکا از سرمایه‌گذاری کشورهای شورای همکاری در عراق حمایت می کند.

در پی انجام حملات راکتی علیه سفارت امریکا در منطقه الخضراء بغداد، برخی منابع از احتمال بسته شدن این سفارتخانه خبر داده بودند.


نظر شما :

جمشید نصرالهی ۰۲ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۵
مرگ‌بر آمریکا بهتر است سفارت آمریکا بسته بشود