روحانی: تولید و فروش نفت ایران در سال آینده کاملا متفاوت خواهد بود

۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۳ کد : ۱۹۹۷۹۴۰ سرخط اخبار

رئیس جمهور گفت: دنیا بداند شرایط تولید و فروش نفت ایران در سال آینده کاملا متفاوت با دو سال گذشته خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آقای روحانی در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که به مجلس ارسال شده است این بودجه را با بودجه سال‌های گذشته متفاوت دانست و تصریح کرد: این بودجه پیام‌های بسیار مهمی دارد و اولین پیام آن داشتن چشم انداز بسیار امیدبخشی برای سال آینده است.

وی افزود: امسال در جنگ اقتصادی شرایط ما در کشاورزی و صنعت هم در شش ماهه اول نسبت به سال گذشته و هم در سه ماهه تابستان نسبت به سه ماهه دوم پارسال کاملا مسیر امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

رئیس جمهور گفت: اساس بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است و این پیام را از طریق این که ما در سال آینده دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت اعلام کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما در سال آینده هم قدرت تولید داریم که دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید کنیم و هم قدرت فروش تصریح کرد: ما تولید می‌کنیم و خواهیم فروخت و این پیام را دنیا به خوبی دریافت کند که شرایط جمهوری اسلامی ایران برای تولید و فروش نفت خود در سال آینده با دو سال قبل کاملا متفاوت و شرایط جدیدی خواهد بود.

آقای روحانی گفت: ممکن است کاسبان تحریم و یاس آفرینان خیلی از این علامت خوشحال نباشند، ولی این چراغ امیدی است برای ملت بزرگ ما نسبت به سال آینده و این اولین پیام بودجه ماست.

رئیس جمهور دومین پیام بودجه سال آینده کشور را نگاه حمایتی به معیشت مردم و اقشار کم درآمد ذکر کرد و افزود: این بودجه توجه خاص و ویژه‌ای در این زمینه انجام داده است.

آقای روحانی گفت: امروز دولت دو مصوبه در مورد آب و گاز مشابه مصوبه‌ای که قبلا در باره برق داشته است دارد.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما در برق امید، مردم را به کم مصرفی تشویق و پاداشی را برای کم مصرفی مشخص کردیم به گونه‌ای که در حدی که ما اعلام کردیم اگر مصارف در آن حد باشد به هیچ وجه وجهی از مصرف کننده دریافت نمی‌شود یعنی برق به صورت صددرصد و کاملا مجانی خواهد بود.

وی با اشاره به گزارش وزیر نیرو در جلسه امروز هیئت دولت گفت: این گزارش بسیار گزارش مهمی بود و گزارش دادند که در مصرف برق در آبان امسال نسبت به آبان پارسال کاهش می‌بینیم و کم مصرف‌ها سه و نیم درصد اضافه شده است و پرمصرف‌ها نیز مصرف خود را حدود ۱۳ درصد پایین آوردند که این مسیر، مسیر ترویج فرهنگ خوب مصرف کردن است.


نظر شما :