سفیر لبنان: تحقیقات درباره لبنانی‌های بازداشت شده در امارات محرمانه است

۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۳ کد : ۱۹۹۷۸۸۸ سرخط اخبار

سفیر لبنان در امارات ضمن اعلام اینکه اطلاعی از دلایل بازداشت 14 لبنانی در امارات ندارد، تصریح کرد، تحقیقات در این زمینه همچنان محرمانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فؤاد دندن» سفیر لبنان در امارات در گفت‌وگویی با برنامه «صوت الناس» شبکه «ال بی سی» اعلام کرد، هیچ اطلاعی از دلیل دستگیری ۱۴ لبنانی در امارات ندارد.

وی تأکید کرد: تحقیقات درباره این بازداشتی‌ها همچنان محرمانه است. با خانواده‌های بازداشت شدگان و مقامات اماراتی که اجازه برقراری ارتباط بازداشت‌شدگان با خانواده‌هایشان را می‌‎دهند در تماس هستیم.

 دندن در خصوص اخبار مربوط به قصد امارات برای توقف صدور ویزا برای شهروندان چند کشور از جمله لبنان هم گفت، رسما چیزی در این خصوص دریافت نکرده است.

اخیرا، روزنامه «الاخبار» در گزارشی به سختگیری‌های امارات عربی متحده به لبنانی‌ها در پی توافق سازش ابوظبی با تل‌آویو پرداخت.

در این گزارش آمده، علی‌رغم آنکه سفارت لبنان در ابوظبی وجود تصمیمی رسمی در این خصوص را تکذیب کرده اما مقامات امارات سختگیری بر لبنانی‌های مقیم امارات یا لبنانی‌هایی که قصد سفر به امارات را دارند، آغاز کرده است. پس از توقف بازداشت‌های خودسرانه لبنانی‌ها در امارات یا ساختن پرونده‌های امنیتی برای آنها به هیچ سندی، دستگاه‌های اماراتی بار دیگر بازداشت لبنانی‌های ساکن دبی و ابوظبی را آغاز کرده‌اند که آخرین آنها هفت لبنانی بازداشت شده در ماه گذشته بودند؛ هم چنین به خانواده‌های آنها اعمال فشار شده تا این موضوع را رسانه‌ای نکنند.


نظر شما :