در آستانه سالروز به شهادت رسیدن سردار سلیمانی آمریکا کارکنان دیپلماتیک خود را در عراق کاهش می دهد

۱۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۹۷۸۰۳ سرخط اخبار

منابع آگاه عراقی مدعی شده اند که آمریکا قصد دارد در آستانه سالروز اقدام تروریستی اش علیه سردار شهید سلیمانی، کارکنان دیپلماتیک سفارتش را از عراق خارج کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه راشا تودی، برخی گزارش ها حاکی از آن هستند که واشنگتن قصد دارد به خاطر تلاش برای «به حداقل رساندن خطر» در آستانه سالروز حمله پهپادی آمریکا به سردار شهید قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد که موجب به شهادت رسیدن او شد،  کارکنان دیپلماتیک را از سفارتش در بغداد خارج کند. 

روزنامه واشنگتن پست، خبرگزاری فرانسه و شبکه سی. ان. ان به نقل از مقامات عراقی که از این موضوع مطلع بودند گزارش دادند که این اقدام در پی نگرانی های امنیتی شدت یافته در عراق انجام خواهد شد که گفته می شود ترس از حملات گروه های شبه نظامی برای گرفتن انتقام سردار شهید سلیمانی در دی ماه سال گذشته است. 

این مقامات جزئیات کمی را راجع به خروج کارکنان دیپلماتیک آمریکا اعلام کرده و در این باره گفتند که این خروج «ناچیز» و «موقت» خواهد بود. یکی از آن ها همچین اشاره کرد که کارکنان آمریکایی پس از سوم ژانویه (۱۴ دی) سالروز ترور شهید سردار سلیمانی باز خواهند گشت. 

وزارت امور خارجه آمریکا از تایید خبر عملیات «کاهش خطر» خودداری کرده و در عوض گفت که این وزارت خانه  «به طور مداوم حضور دیپلماتیکش را در سفارت ها و کنسول گری ها در سراسر جهان و طبق ماموریتش، فضای امنیت محلی،  وضعیت بهداشت و سلامت و حتی تعطیلات تعدیل می کند». 

یک سخنگوی این وزارتخانه اظهار کرد که متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد در این کشور می ماند و این سفارت به فعالیتش ادامه می دهد. 

انتهای پیام


نظر شما :