واعظی در گفت و گو با وزیر جدید خزانه داری ترکیه مطرح کرد تاکید بر توسعه و تعمیق روابط ایران و ترکیه

۱۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۹۹۷۸۰۲ سرخط اخبار

رئیس دفتر رئیس جمهور روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و همسایه را خوب توصیف و بر توسعه بیش از پیش روابط در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در تماس تلفنی با لطفی الوان وزیر جدید دارایی و خزانه داریی ترکیه، ضمن تبریک این انتصاب به وی، ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت ایشان، همکاری های تهران و آنکار تداوم داشته و دو کشور همکاری های خود را در زمینه های مختلف توسعه و گسترش دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و همکاری های تجاری و تبادل کالا بین دو کشور، گفت: با استفاده از شرایط جدید بین المللی و رفع موانع برای همکاری های اقتصادی و تجاری بین کشورها، روابط دو کشور می تواند بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد و با توجه به اینکه بخش خصوصی ایران و ترکیه نقش موثری در گسترش روابط تجاری و اقتصادی داشته‌اند، لازم است از سرمایه گذاری های بخش خصوصی دو کشور هر چه بیشتر حمایت شود. 

واعظی همچنین با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور در بهبود روابط اقتصادی، گفت: با تلاش کمیسیون مشترک اقتصادی ، روابط ایران و ترکیه می تواند و باید به الگویی از روابط دو کشور همسایه و دوست در منطقه تبدیل شود.

 وزیر جدید دارایی و خزانه داری ترکیه نیز در این تماس تلفنی ، ایران را کشور دوست وبرادر ترکیه دانست و روابط دو کشور را بسیار خوب و رو به توسعه دانست.

"لطفی الوان" با بیان اینکه در مسئولیت جدید همه تلاش خود را برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری ترکیه و ایران انجام خواهد داد، با تغییر شرایط بین المللی ، زمینه توسعه و تعمیق همکاری های تجاری و اقتصادی فراهم شده است.

وزیر جدید دارایی و خزانه داریی ترکیه ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط کشورها از نظر شیوع ویروس کرونا ، روابط تجاری و کالایی دو کشور در طریق مرزهای زمینی و هوایی به سرعت به وضعیت قبل بازگردد و دو کشور بتوانند از همه ظرفیت های موجود همکاری استفاده کنند. 

انتهای پیام


نظر شما :