چین: جامعه جهانی باید قاطعانه با یک جانبه گرایی مخالفت کند

۱۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۹ کد : ۱۹۹۷۷۵۵ سرخط اخبار

نماینده دائم چین در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از جامعه بین‌المللی خواست همصدا با یکدیگر پیام مخالفت خود با یک جانبه گرایی و تحریم های یک جانبه را به جهان ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، «وانگ چون» که دوشنبه شب به وقت محلی در همایش ویدیویی "تحریم‌های یک جانبه و تأثیر آن در شرایط همه گیری کرونا" از پکن سخن می‌گفت، افزود: جامعه بین‌المللی باید توافق جهانی برای محافظت از چند جانبه گرایی، برابری و عدالت جهانی را بیش از پیش تحکیم کند.

در این همایش که به ابتکار هیات‌های نمایندگی ایران، کوبا و ونزوئلا در سازمان ملل در وین برگزار شد؛ نمایندگانی از ۴۰ کشور از جمله چین، روسیه، پاکستان، فیلیپین، ویتنام، آفریقای جنوبی و بلاروس حضور داشتند و نمایندگان ۲۰ کشور در آن سخنرانی کردند.

در بیانیه پایانی همایش، کشورهایی که عامل تصویب تحریم های یک جانبه، ناقض قوانین و اصول روابط بین المللی بوده اند مورد انتقاد قرار گرفتند.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است که در شرایط همه گیری کرونا، همه کشورها باید با تقویت همبستگی و کنار گذاشتن اختلافات، توان خود را بر مقابله با شیوع ویروس کرونا متمرکز کنند.  

در این بیانیه همچنین از همه طرف ها دعوت شد که با پایبندی بر چند جانبه گرایی، از ایجاد یک نظام بین المللی با محوریت سازمان ملل دفاع کنند.  


نظر شما :