ریچارد هاس: یکجانبه‌گرایی آمریکا را بیشتر از ایران منزوی کرده است

۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۰ کد : ۱۹۹۴۶۴۴ سرخط اخبار

رئیس شورای روابط خارجه آمریکا و مدیر اسبق سیاست‌گذاری‌ها در وزارت خارجه این کشور گفت که ایالات متحده بیشتر از جمهوری اسلامی ایران به انزوا کشیده شده است.

به گزارش ایسنا، ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجه آمریکا و مدیر اسبق سیاست‌گذاری‌ها در وزارت خارجه این کشور روز جمعه در واکنش به فعال شدن مکانیسم ماشه توسط آمریکا و مخالف طرفین برجام با این اقدام در توییتی نوشت: آمریکای اول به راستی به آمریکای تنها تبدیل شده است. سیاست خارجی یکجانبه‌گرایی آمریکا را بیشتر از ایران منزوی کرده است. خروج از برجام و سپس تلاش برای بهره‌بری از مزایایش کاری نشدنی است.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده آمریکا ضمن متهم کردن ایران به عدم پایبندی به توافق هسته‌ای، رسما شورای امنیت سازمان ملل را از خواست خود برای فعال کردن «مکانیسم ماشه» آگاه کرد.

تاکنون این پیشنهاد آمریکا با مخالفت تمام قد کشورهای مختلف روبرو شده است؛ آنها اعلام کرده اند که آمریکا که خود ناقض برجام است نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند.

در صورت فعال‌سازی مکانیسم ماشه، شورای امنیت یک ماه فرصت دارد قطعنامه‌ای را برای تمدید تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تصویب کند؛ در غیر این صورت، تحریم‌ها خود به خود بازخواهد گشت.

هفته گذشته تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه ای مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با شکست مواجه شد.

این اولین بار بود که آمریکا پیشنهادی را در شورای امنیت مطرح و تنها یک کشور (جمهوری دومینیکن) از آن حمایت کرد. کارشناسان سیاست خارجی این اتفاق را شکستی بی سابقه و خفت بار برای آمریکا و آن را نشان از فروپاشی اقتدار پوشالی آمریکا دانستند.
انتهای پیام


( ۴ )

نظر شما :