نماینده مجلس: انتخابی جز اجماع فراگیر برای مقاومت در برابر غربی‌ها نداریم

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۲ کد : ۱۹۹۲۴۸۲ سرخط اخبار

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی صدور قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌اللملی علیه ایران را فرصتی برای یکپارچگی دیدگاه‌های مختلف در داخل و اجماع فراگیر برای مقاومت در برابر غربی‌ها دانست.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایران در جریان برجام یک رابطه دو جانبه را با اروپایی‌ها از یکسو و با آمریکایی‌ها از سوی دیگر ایجاد کرد، اما با آمدن دونالد ترامپ و بدعهدی وی و همچنین تحریم‌ها و فشارها ثابت شد که اعتماد ایران به آمریکا اعتماد نادرستی بوده است. لذا مذاکرات با اروپایی‌ها تداوم پیدا کرد اما با این اقدام توسط تروئیکای اروپایی بخش دوم امید دیپلماسی بی‌نتیجه ماند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: قطعنامه اخیر نشان داد ما تنها یک راه داریم آن هم توجه به ظرفیت‌های داخلی است. ما متحد عمده‌ای در بین کشورهای غربی نداریم و آنها هم در عمل نشان دادند که در اجرای تعهداتشان صادق نیستند. این فرصتی برای کشور ماست تا فرصتی برای اجماع در راستای تقویت ظرفیت‌های داخل ایجاد شود و این حالت سرگشتگی که بخشی نگاهی به درون و بخشی نگاهی به بیرون دارند و عده‌ای به دنبال مذاکره و برخی معتقد به مقاومت هستند خارج شویم و یکپارچه به تفکر مقاومت تبدیل شویم که در این صورت غربی‌ها هم وادار به عقب‌نشینی خواهند شد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از بدنه سیاسی ما نیم نگاهی به مذاکره با غربی‌ها داشت و حالا فرصت خوبی است که این رفتار غربی‌ها و بدعهدی آنها را ببینیم و درست تبیین کنیم تا اجماع فراگیر ملی برای مقاومت در برابر غربی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های داخلی ایجاد شود. ما می‌توانیم با مدیریت بهینه امکانات و یکپارچگی دیدگاه‌های مختلف، فشارها را کم و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم.

رحیمی جهان آبادی در پایان تصریح کرد: آنها پیش از این از تفاوت دیدگاه ما در بخش‌های مدیریتی استفاده می‌کردند و اجازه نمی‌دادند اجماع داخلی شکل بگیرد و کورسوی امیدی را نگه می‌داشتند اما الان دل بستن به غربی‌ها اگر خائنانه نباشد ساده‌اندیشانه است ما انتخابی جز اجماع فراگیر برای مقاومت در برابر غربی‌ها نداریم و نزدیک شدن دیدگاه‌ها هم بعد از قطعنامه اخیر می‌تواند فرصتی برای کشور باشد.


نظر شما :