تظاهرات گسترده در شهرهای جنوبی عراق/ درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی یک کشته و ۴ زخمی برجای گذاشت+تصاویر

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۹ کد : ۱۹۹۱۳۶۵ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: تظاهرات کنندگان عراقی در بصره، دیوانیه، کربلا و بابل برای چندمین روز پیاپی و پس از تشکیل دولت جدید عراق، در شب گذشته نیز با بستن راه ها و آتش زدن لاستیک اقدام به تظاهرات کردند.

در همین رابطه یک منبع محلی در بصره از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 4 تن دیگر در تظاهرات بصره خبر داد.

این منبع در گفت وگویی با شبکه «السومریه نیوز» گفت: «درگیری ها میان تظاهرات کنندگان و نیروهای حفاظت از مقر «سید یوسف» در مرکز استان منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 4 تن دیگر شد.»

وی از تیراندازی نیروهای امنیتی به تظاهرات کنندگان خبر داد و اشاره کرد که نیروهای امنیتی تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کردند.

از طرفی دیگر تظاهرات کنندگان در بابل نیز در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار السومریه نیوز صدها نفر از تظاهرات کنندگان، در مقابل ساختمان استانداری بابل تجمع کردند و برکناری استاندار فعلی و انتخاب استانداری جدیدی به دور از احزاب سیاسی را خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان در بابل تهدید کردند تا زمان تحقق خواسته خود از تظاهرات دست نخواهند کشید.

تظاهرات کنندگان در شهر دیوانیه نیز با این تظاهرات شبانه در عراق همراه بودند و با تظاهرات خود خواستار مشخص کردن موعد انتخابات زودهنگام شدند.

به گزارش خبرنگار السومریه نیوز، صدها نفر از تظاهرات کنندگان در شهر دیوانیه طی تظاهراتی خواستار تصویب قانون انتخابات و مشخص کردن موعد انتخابات زودهنگام شدند.

مجازات قاتلان تظاهرات کنندگان و برکناری استانداران فاسد از دیگر مطالبات تظاهرات کنندگان در شهر دیوانیه بود.

در اقدامی دیگر تظاهرات کنندگان در دیوانیه اقدام به روشن کردن آتش در مقابل مقر حزب الدعوه در دیوانیه کردند.

تظاهرات کنندگان لاستیک هایی را در مقابل مقر حزب الدعوه در دیوانیه به آتش کشیدند که این اقدام هیچ خسارت جانی یا مادی در پی نداشت.

کربلا از دیگر شهرهای جنوبی عراق بود که شب گذشته شاهد تظاهرات معترضان در مطالبه اصلاحات و مشخص کردن موعد انتخابات زودهنگام بود.

خبرنگار السومریه نیوز در این خصوص اعلام کرد که ده ها نفر از تظاهرات کنندگان تظاهرات گسترده ای در میدان «التربیه» کربلا به راه انداختند در حالی که نیروهای ضد شورش نیز به صورت گسترده ای در محل حضور داشتند.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار، از دولت جدید خواستند، قاتلان تظاهرات کنندگان را مجازات کند و علاوه بر مشخص کردن موعد انتخابات زودهنگام اصلاحات در عراق را آغاز کند.

گفتنی است برخی از استان های عراق از جمله بغداد روز گذشته شاهد تظاهرات صدها نفر از شهروندان بوده است که خواستار تغییر نظام فعلی عراق، تامین خدمات عمومی، از بین بردن فساد و فاسدان و مجازات قاتلان تظاهرات کنندگان شدند.

پیش از این در شب شنبه 9 مه 2020 نیز تظاهرات کنندگان در شهرهای جنوبی عراق با سر دادن شعار «ماندن فاسدان و دزدان» در قدرت و عدم مجازات آنها و تداوم وضعیت بد معیشتی و خدماتی در کشور اقدام به تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان در استان واسط در مقر سابق سازمان بدر به رهبری «هادی العامری» یک از افراد مهم و تاثیرگذار شیعه در عراق و نزدیک به ایران پس از سقوط نظام صدام حسین، اقدام به روشن کردن آتش کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین مقر «سرایا السلام» را در کوت محاصره کردند.

بر اساس گزارش خبرنگار پایگاه خبری «شفق نیوز» تظاهرات کنندگان در شهر دیوانیه نیز جاده اصلی دیوانیه-نجف را بستند.

      

  

کلید واژه ها: عراق تظاهرات عراق


( ۱ )

نظر شما :