دیوان محاسبات آمریکا: دولت باید کنگره را از مذاکرات هسته‌ای با عربستان آگاه کند

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۱ کد : ۱۹۹۱۲۱۷ سرخط اخبار

یک نهاد نظارتی وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی اظهار کرد، وزارت امور خارجه و وزارت انرژی آمریکا باید به ارائه گزارش‌های منظم درباره مذاکرات همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای با عربستان به کمیته‌های مرتبط کنگره پایبند باشند.

به گزارش ایسنا، دیوان محاسبات دولت آمریکا گزارش کرده است که کنگره باید اصلاح "قانون انرژی اتمی" سال 1954 را به گونه‌ای در نظر بگیرد تا ارائه گزارش‌هایی به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی سنا را درباره مذاکرات همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای الزامی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانونگذارانی که نگران مسائل منع گسترش تسلیحات هسته‌ای هستند، از عدم اطلاع از جزییات مذاکرات هسته‌ای دولت آمریکا با عربستان گلایه کرده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا بنا بر "قانون انرژی اتمی" ملزم به "آگاه کردن کامل و منظم" کنگره درباره مذاکرات هسته‌ای است اما دیوان محاسبات آمریکا پی برده که "مشخص نیست" این وزارتخانه این گزارش‌ها را ارائه کرده یا خیر. این دیوان اظهار کرده است: کارکنان کنگره مثال‌هایی را برای ما بیان کرده‌اند که برای دستیابی به اطلاعاتی درباره این مذاکرات، وادار به استفاده از منابعی دیگر مانند مطالب رسانه‌ای شده‌اند.

دیوان محاسبات آمریکا همچنین اظهار کرد، کنگره باید احتمال لزوم اصلاح قانون انرژی اتمی را به گونه‌ای که ارائه گزارش‌ درباره مذاکرات هسته‌ای را الزامی کند، در نظر بگیرد و انتظارات خود را از این گزارش‌ها به طور خاص بیان کند.

کلید واژه ها: مذاکرات هسته ای


نظر شما :