نعیم قاسم: مقاومت برای مقابله با هر حمله‌ای آماده است

۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۹۹۰۷۲۶ سرخط اخبار

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سالروز حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اعلام کرد، مقاومت برای مقابله با هر جنگ و حمله‌ای آماده است؛ حتی اگر این جنگ همین فردا رخ دهد.

به گزارش ایسنا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار گفت، رژیم صهیونیستی آوریل ۱۹۹۶ با ارتکاب قتل عام‌ها به دنبال ایجاد اختلاف میان مقاومت و مردم بود و جهان نیز پس از نشست شرم ‌الشیخ در مصر برای پایان دادن به مقاومت تبانی کرده بود.
وی با بیان اینکه ایستادگی ارتش، ملت و مقاومت و همکاری مردم موجب شد رژیم صهیونیستی به شکل ذلت‌باری از لبنان خارج شود و حق مقاومت را در شلیک موشک‌ها در صورت حمله به غیرنظامیان به صورت کتبی به رسمیت بشناسد، گفت، حمله آوریل ۱۹۹۶ آغاز تسلیم رژیم صهیونیستی در برابر رویکرد بازدارندگی بود و مقاومت برای مقابله با هر حمله‌ای آماده است؛ حتی اگر این جنگ فردا رخ دهد، گرچه در حال حاضر این مسأله مطرح نیست.
نعیم قاسم در این مصاحبه در خصوص شیوع ویروس کرونا نیز گفت، این ویروس نه تنها دشمن یک گروه بلکه دشمن تمام جهان است و دولت آمریکا عامل کمکی در شیوع کرونا بوده است، زیرا این کشور به شیوه‌ غیرانسانی در سطح داخلی و خارجی عمل می‌کند، چراکه آمریکا خواه با تحریم کشورها مانع از مهار این ویروس می‌شود و خواه تلاش می‌کند برخی از مغزهای متفکر و موسسه‌ها را بخرد تا نتیجه تحقیقات، به نفع خودش باشد یا اینکه مواد بهداشتی و پزشکی کشورهای اروپایی را به سرقت می‌برد.
وی ادامه داد: در مرحله پساکرونا، در مقابل جامعه بین‌الملل متفاوتی قرار خواهیم داشت که به لحاظ اقتصادی و سیاسی تضعیف شده و اختلافات و محورهای جدیدی شکل گرفته است. همچنین تفکری که می‌گوید آمریکا جهان را رهبری می‌کند، ساقط شده است.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه پیرامون دولت جدید این کشور گفت، در حال حاضر زمان اظهار نظر درباره بقا یا عدم بقای این دولت نیست و حزب‌الله در کنار دولت است و با تمام توانش از آن حمایت کرده و اختلافات را در صورت وجود حل خواهد کرد.

کلید واژه ها: شیخ نعیم قاسم


( ۱ )

نظر شما :