حمله جمهوریخواهان سنا به دموکرات ها درباره استیضاح ترامپ

۲۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۸ کد : ۱۹۸۸۲۹۱ سرخط اخبار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون رویترز, جمهوری خواهان مجلس سنای آمریکا به موضوع تصویب استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به شدت واکنش نشان دادند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواهان مجلس سنا گفت:در ۱۲ هفته گذشته مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها اقدامی شتاب زده و تحقیقاتی غیرمنصفانه درباره استیضاح در تاریخ معاصر آمریکا انجام داده است. حالا موضوع استیضاح رای آورده است.
وی افزود:رای گیری دیروز مجلس نمایندگان یک قضاوت بی طرفانه نبود. دموکرات‌های زیادی مخالف هم بودند. این اقدام حتی پیش از آن که رئیس جمهور ترامپ رئیس جمهور شود و قسم بخورد در نظر گرفته شده بود.
مک کانل گفت:۱۴ ماه استیضاح ریچارد نیکسون را به خاطر بیاورید. سال‌ها تحقیقات درباره بیل کلینتون را به خاطر بیاورید. دوازده ماه تحقیقات درباره دونالد ترامپ را هم در نظر بگیرید.
چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات سنا هم گفت:ملت چشمان خود را به طرف سنا بازکرده است. ما باید ببینیم که چه روی خواهد داد. رئیس جمهور آمریکا در چند ماه اخیر گفته است که کنگره حق نظارت بر وی و تحقیقات درباره هیچکدام از فعالیت‌های او را ندارد. او می‌گوید که مصونیت کامل دارد. او گفته است که بر اساس بند دوم قانون اساسی او هرچه که بخواهد می‌تواند انجام دهد و این حق به وی داده شده است. این حرف خود وی است. سنا با این موضوع مخالف است.
وی افزود:سنا گفته است که رئیس جمهور باید به مردم خدمت کند و او یک پادشاه نیست. ما بار دیگر این حرف را تکرار می‌کنیم. ما این مسئوولیت را تضمین می‌کنیم.
سناتور لیندسی گراهام هم گفت:اگر شما نمی‌خواهید این کار در سنا انجام شود آن را از طریق صندوق آراء انجام دهید. توازن‌های ایجاد شده در قانون اساسی ما را به یک کشور آزاد بدل کرده است. این اقدام به منزله نابودی استقلال قوا و توازن‌های ایجاد شده در قانون اساسی است. اینکه ما با استیضاح موافق باشیم یا نباشیم هر آمریکایی را دچار هراس می‌کند.
وی افزود:من امروز صبح با رئیس جمهور صحبت کردم. به خاطر ملت باید از نظرم تبعیت کنیم. نقشه راه قانون اساسی مشخص است.
لازم به توضیح است که پلیس آمریکا چند نفر را در محل ساختمان سنا بازداشت کرد.

کلید واژه ها: استیضاح دونالد ترامپ


نظر شما :