وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران شروط ضروری را اجرا کند، تحریم‌ها پایان می‌یابند

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۹۸۸۱۹۹ سرخط اخبار

ایرنا- مسعود سلیمانی پژوهشگر ایرانی و استاد دانشگاه تربیت مدرس صبح امروز (۲۴ آذرماه) قرار بود در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و بین المللی مقیم تهران شرکت کند که پیش از آغاز نشست به علت عارضه قلبی در مرکز قلب تهران بستری شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، نشست خبری مسعود سلیمانی پژوهشگر ایرانی آزاد شده از بند زندان آمریکا، قرار بود صبح امروز با حضور نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی در ساختمان پرس تی وی برگزار شود.
پیش از برگزاری این نشست و در حالی که سلیمانی در مسیر رسیدن به دفتر شبکه خبری پرس تی وی بود، دچار عارضه قلبی شد و بلافاصله او را به بیمارستان رساندند. 
نمایندگان رسانه ها نیز برای شرکت در این نشست از ساعتی قبل حضور داشتند.

رسانه های داخلی و خارجی مقیم ایران بلافاصله بعد از شنیدن خبر عارضه قلبی سلیمانی، این خبر را برای رسانه های خود مخابره کردند. 
با پیگیری دست اندرکاران نشست خبری سلیمانی مشخص شد که او فعلا در بیمارستان بستری می شود.
ظهر امروز یکشنبه نیز قرار بود مراسم استقبال از او در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود.
رییس پرس تی وی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این نشست خبری لغو شده است و حتی امکان ارسال فایل صوتی برای این نشست ندارد.

همچنین قرار بود بعدازظهر امروز مراسم استقبال از مسعود سلیمانی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود و بعد از ۱۴ ماه به دانشگاه باز گردد.

استاد دانشگاه تربیت مدرس که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود، با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، آزاد شد.
در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی "ژئو وانگ" شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.
سلیمانی پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و استاد دانشگاه تربیت مدرس، جزء یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود.
این دانشمند ایرانی که در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کند، با روادید رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس ۱۵ مهرماه ۹۷ برای گذراندن یک دوره فرصت مطالعاتی وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیرپاگذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، به هنگام ورود دکتر سلیمانی به آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.

کلید واژه ها: آمریکا استیو منوچن


نظر شما :