هر سخنی درباره مذاکره با آمریکا ابتر و ناصواب است

۲۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۹۸۷۴۶۷ سرخط اخبار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر عدم مذاکره با آمریکا گفت: هر سخن خارج از این نص صریح اقدام ابتر و ناصواب است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، علی رستمیان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 21 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور خود گفت: این روزها صحبت‌های گوناگون پیرامون مذاکره با آمریکا و تصویب FATF مطرح می‌شود، مقام معظم رهبری با صراحت فرمودند مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی انجام نخواهد شد، با عنایت به اینکه در قانون اساسی رهبری معظم به عنوان مسئول سیاست‌گذاری‌های کلان در جمهوری اسلامی است، هر سخن خارج از این نص صریح اقدام ابتر و ناصواب است.

تکیه به توانمندی‌های ملی و تبعیت از فرامین رهبری در مقابله با آمریکا

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجربه‌های دوران ریاست جمهوری ترامپ نشان داد که وی در هیچ زمینه قابل اعتماد نیست، بنابراین باید با تکیه به توانمندی‌های ملی از فرامین معظم له تبعیت کنیم.

وی ضمن تشکر از اقدامات ارزنده و ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از انقلاب، افزود: ساقط کردن هواپیمای بدون سرنشین بی‌نظیر بود زیرا این پهپاد از لحاظ فنی گران ترین بود اما در مرتفع ترین فضای کشور ساقط شد. این پهپاد آمده بود تا سقوط نکند لذا اقدام سپاه ارزشمند بود. توقیف کشتی انگلیسی، مشارکت در بازسازی سیل و زلزله مناطق مختلف کشور و تامین امنیت پایدار در کنار سربازان گمنام امام زمان(عج)، ارتش جمهوری اسلامی و ناجا از دیگر اقدامات ارزنده سپاه است لذا از زحمات آنها سپاسگزاریم.

لزوم تداوم اقدامات امیدبخش رئیس قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی

رستمیان یادآور شد: همچنین از اقدامات اعتماد بخش رئیس قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی و ویژه خواران و ناامن کردن کشور برای مفسدان بدون در نظر گرفتن حزب و گروه و تبار آنها سپاسگزاریم. انتظار است این اقدامات امیدبخش تداوم داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: مهمترین سرفصل برنامه کاری شما هنگام رای اعتماد، رسیدگی ویژه به راه‌های روستایی کشور بود. شرم‌آور است که بعد از چهل سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله هنوز جاده روستایی مالرو وجود دارد.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز با اندک بارندگی امکان رفت و آمد مردم میسر نیست. آقای وزیر راه و شهرسازی از دستور 10 روزه شما برای رفع جاده‌های روستایی حوزه انتخابیه بیش از 120 روز می‌گذرد. متاسفانه معاونین وزارتخانه کوچکترین وَقعی به دستور جنابعالی نمی‌نهند.

وی افزود: آقای اسلامی شما برای برنامه پَساسیل استان لرستان چه کردید؟ آیا آسفالت و مرمت و بازسازی جاده و ابنیه فنی به خصوص در دلفان و سلسله اقدامی انجام دادید؟ آیا پاسخی برای مردم سیل زده دارید؟ آقای وزیر 7 کیلومتر جاده فیروزآباد به الشتر باید 12 سال به طول بینجامد؟ آیا راهی به جز استفاده از ابزارهای قانونی مجلس باقی گذاشته‌اید؟

رستمیان یادآور شد: جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، قریب به 6 سال از عمر دولت شما می‌گذرد. از اشتغال جوانان و برنامه 90 روزه دولت برای رفع بیکاری جوانان خبری نیست، توقع داریم در ایام باقی مانده مسئولیت شما اقدام جدی برای اشتغال جوانان بیکار انجام دهید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: این روزها حال مردم خوب نیست، سفره مردم روز به روز کوچکتر می‌شود، مردم نان قرضی می‌خرند و کارت یارانه آنها در گرو نانوایی‌ها است. از تخصیص 14 میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی مردم و برنامه و نظارت وجود ندارد. دلار با ارز 4 هزار و 200 تومان از کشور خارج می‌شود اما کالای خریداری شده وارد کشور نمی‌شود یا با قیمت آزاد در اختیار مردم گذاشته می‌شود. با این رویه و بی‌تدبیری و عدم نظارت مسئولین و متولیان امر دلالان و رابطه‌های دلاری و ارز روز به روز فربه‌تر و مردم روز به روز نحیف تر می‌شوند.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش تذکر داد و تصریح کرد: اعمال رتبه بندی فرهنگیان که هر از چندین بار به تاخیر افتاده، اعمال مدرک فرهنگیان، استخدام حق التدریسی‌های به جا مانده دلفان و سلسله و ترمیم حقوق فرهنگیان را مورد توجه قرار دهید.

وی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیش از 9 ما از کلنگ زنی سرای امید دلفان و دستور مطالعه و تخصیص اعتبار شهرک آبدرمانی و توریستی دلفان، مطالعه و تخصیص اعتبار پالایشگاه پتروشیمی علی رغم مجوز و تامین زمین مورد نیاز می گذرد، لطفا دستور تسریع صادر فرمایید.

کشاورزان بیش از 20 هزار میلیارد تومان به دولت یارانه می‌دهند

رستمیان یادآور شد:  وزیر جهاد کشاورزی بعد از گذشت 8 ماه از سیل لرستان اقدام جدی برای پرداخت خسارت کشاورزان و دامداران هنوز انجام نشده است. جناب آقای حجتی قیمت خرید گندم داخلی از کشاورزان 2 هزار و 200 تومان منظور شده در حالی که قیمت جهانی با محاسبه هزینه حمل و نقل 3 الی 4 هزار تومان است و این در حالی است که ادوات کشاورزی همچون کود، سم، بذر و سایر بیش از 200 درصد افزایش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سالانه 12 میلیون تن گندم در کشور تولید می‌شود، با محاسبه قیمت جهانی گندم، کشاورزان بیش از 20 هزار میلیارد تومان به دولت یارانه می‌دهند پس جایگاه حمایتی شما از کشاورز کجاست؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزیر بهداشت و درمان بیش از سه سال است که از دستور وزیر سابق و جنابعالی برای تامین آمبولانس، سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی سلسله می‌گذرد، بیمارستان دوم دلفان علی‌رغم اخذ مجوز، زمین از طرف خیر پیدا نشده لذا از طریق هیات امنای دانشگاه لرستان نسبت به تامین زمین اقدام لازم انجام شود.

کلید واژه ها: ایران و امریکا


نظر شما :