واکنش فرانسه به خبر توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران

۲۹ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۳ کد : ۱۹۸۵۰۱۳ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه فرانسه توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط ایران را محکوم کرد و آن را اقدامی در راستای آسیب به تنش‌زدایی منطقه توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه روز شنبه ضمن ابراز نگرانی درباره توقیف نفت‌کش انگلیسی در تنگه هرمز[ توسط ایران] گفت که چنین اقدامی به تلاش‌ها در راستای تنش‌زدایی در منطقه آسیب وارد می‌کند.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای دراین باره گفت: ما با نگرانی زیادی از توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط نیروهای ایرانی باخبر شده‌ایم. ما این[اقدام] را به شدت محکوم کرده و همبستگی کامل‌مان را با انگلیس اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این واکنش‌ها به توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط ایران در حالی مطرح می‌شود که متحدان اروپایی فرانسه در زمان توقیف غیرقانونی کشتی حامل سوخت ایرانی گریس 1 توسط انگلیس، سکوت اختیار کردند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

کلید واژه ها: فرانسه نفتکش


( ۲ )

نظر شما :