سازمان‌ملل: توانایی مشخص کردن مکان سقوط پهپاد آمریکایی را نداریم

۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۸۴۳۵۲ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد از تمامی طرف‌ها درخواست کرد از اتخاذ هرگونه اقداماتی که به تشدید اوضاع در خلیج فارس منتهی شود خودداری کنند.

همچنین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که این سازمان اختیارات و حتی توانایی مشخص کردن مکان سقوط هواپیمای آمریکایی را ندارد.

در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

مقامات آمریکایی مدعی بودند که این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است اما ایران روز جمعه تکه‌های هواپیمای سرنگون شده را به نمایش گذاشت. 

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل شامگاه پنجشنبه (۳۰ خرداد) نیز در واکنش به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا در آسمان ایران گفت که از «تشدید تنش» در منطقه خلیج فارس شدیدا نگران است.(جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه ایران در واکنش به این تجاوز آمریکا، آن را محکوم کرد و گفت که از واشنگتن به دلیل نقض حریم هوایی ایران شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/.


( ۱ )

نظر شما :