هوک: ایران باید دیپلماسی ما را با دیپلماسی جواب دهد، نه اقدام نظامی

۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۹۸۴۳۳۸ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه این کشور، امروز (جمعه) مدعی شد که کارزار فشار حداکثری علیه تهران در حال نتیجه دادن است.

هوک با ادعای اینکه تهران در حال احساس کردن اثرات این کارزار فشار حداکثری است، گفت: «باید با اقدامات ایران در استفاده از نواب منطقه‌ای جهت هدف قرار دادن عربستان سعودی و بی‌ثبات کردن خاورمیانه مقابله کرد».

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز» وی با تاکید بر لزوم احیای بازدارندگی آمریکا در منطقه، تصریح کرد: «مهم است که از قدرت گرفتن ایران در یمن و تهدید ناوبری در تنگه باب‌المندب جلوگیری کنیم».

رئیس گروه اقدام ایران همچنین افزود: «اگر ما در مقابله با ایران موفق نشویم، با خطر افزایش درگیری‌های منطقه‌ای در خاورمیانه مواجه خواهیم شد».

هوک در ادامه ادعاهای خود افزود: «ایران مسئول افزایش تنش‌ها در منطقه است و به رد طرح‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهد».

وی در واکنش به هدف قرار داده شدن یک فروند پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز مدعی شد: «دیپلماسی ما قبول نمی‌کند که ایران از نیروی نظامی (علیه ما) استفاده کند بلکه ایران باید با رویکرد دیپلماتیک ما به روش دیپلماتیک برخورد کند».

روز گذشته (پنجشنبه) روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی  کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد» (جزئیات بیشتر)

پس از این اتفاق بود که سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با صدور بخشنامه‌ای عبور هواپیماها و پروازهای خطوط هوایی این کشور از بخش‌هایی از حریم هوایی ایران را متوقف کرد.


( ۱ )

نظر شما :