اردن به دنبال پیوستن به جرگه دشمنان عربستان است

۰۷ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۹۸۳۷۳۸ سرخط اخبار

یک رسانه انگلیسی نوشت که اردن تحت فشار اوضاع، ناگزیر به رها کردن عربستان شده و به دنبال پیوستن به جرگه دشمنان این کشور است.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی تایمز با انتشار گزارشی درباره روابط عربستان و اردن نوشت: اردن تحت فشار اوضاع، شریکان کلاسیک خود و در رأس آنها عربستان را رها کرده و مذاکره با بزرگترین دشمنان ریاض در منطقه را آغاز کرده است.

این روزنامه به نقل از چند مسئول اردنی نوشت: اردن که جزء اصلی زیرساخت امنیتی غرب در خاورمیانه است، در چند ماه گذشته مذاکرات خود با ترکیه و قطر را آغاز کرده و گام‌هایی را به سمت ایران برداشته است.

در این گزارش آمده است: این تغییر رویه ضروری بود و به دنبال خطرات تظاهرات ملت اردن علیه اوضاع اقتصادی و کاهش کمک‌های مالی عربستان صورت گرفته است.

روزنامه تایمز در ادامه به نقل از منابع دولتی اردن آورده است: عربستان از هم‌پیمانان منطقه‌ای خود از جمله اردن می‌خواهد تا انتخاب کنند که در کدام طرف قرار دارند و اینکه همبستگی بیشتری را نسبت به قطعی روابط خود با قطر و مقابله با ایران نشان دهند.

در همین راستا، یک منبع اردنی به این روزنامه گفت: روابط ما بستگی به منافعمان دارد و اردن نیز هیچگونه اختلافی با ترکیه یا قطر و حتی ایران ندارد و رویکرد میان ما بستگی به دستاوردهایمان دارد.

این رسانه انگلیسی در ادامه آورده است: دلیل دیگر تغییر رویه اردن؛ ناراحتی و عصبانیت عبدالله دوم، پادشاه این کشور از دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری آمریکا است، چراکه وی از اسرائیل علیه فلسطینی‌ها جانبداری می‌کند.

کلید واژه ها: اردن


( ۴ )

نظر شما :