چین و روسیه در اجلاس اقتصادی بحرین شرکت نخواهند کرد

۰۶ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۹۸۳۷۲۲ سرخط اخبار

برخی منابع خبری می‌گویند که چین و روسیه در اجلاس اقتصادی بحرین که گفته می‌شود فاز اول اقتصادی معامله قرن است حضور نخواهند داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار پایگاه صهیونیستی «کان» در حساب توئیتری خود نوشت که گزارشهای رسیده نشان می‌دهد چین و روسیه در اجلاس اقتصادی بحرین شرکت نخواهند کرد. 

نشست اقتصادی بحرین قرار است اولین فاز اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» باشد که به ابتکار آمریکا در منامه برگزار خواهد شد. 

اگر چه برگزار کنندگان این نشست، آن را در حمایت از فلسطینی‌ها خوانده‌اند اما مقامات فلسطینی یکپارچه آن را رد کرده و تاکید کرده‌اند که به بحرین نمی‌روند.

این نشست در روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) در منامه بحرین برگزار خواهد شد و طی آن وزیران اقتصاد به همراه سران شرکت‌های تجاری منطقه‌ای و بین‌المللی حضور خواهند داشت. این تلاش‌ها توسط «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهور آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه رهبری خواهد شد.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان اولین مقام فلسطینی که به اقدام کاخ سفید واکنش نشان داد؛ به شبکه «سی‌ان‌ان‌» آمریکا گفت: «کنفرانسی که آمریکا آن را اعلام کرده و اولین گام در راستای طرحش برای "صلح در خاورمیانه" موسوم به معامله قرن به شمار می‌رود، "عقیم" است.»

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در نشست کابینه خود، با بیان اینکه در خصوص برگزاری نشست مذکور با مقامات فلسطینی مشورتی نشده است گفت: «راه‌حل بحران در فلسطین سیاسی است و مسأله اقتصادی از راه سیاسی نشأت می‌گیرد و فلسطینیان به دنبال بهبود اوضاع زندگی خویش در شرایط اشغال نیستند.»

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان نیز با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: «صلح اقتصادی بدون صلح سیاسی میسر نمی‌شود؛ صلحی که بر مبنای مراجع قابل اعتماد بین‌المللی و تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی باشد.»

کلید واژه ها: چین و روسیه بحرین


نظر شما :