انتقاد شدید وزیر نفت عراق از تصمیم شرکت آمریکایی «اکسون موبیل»

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۹۸۳۵۴۰ سرخط اخبار

وزیر نفت عراق به شدت از تصمیم شرکت آمریکایی اکسون موبیل در خارج کردن کارکنانش از میدان نفتی القرنه در بصره انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، ثامر الغضببان وزیر نفت عراق به شدت از تصمیم شرکت اکسون موبیل آمریکا در خارج کردن کارکنانش از میدان نفتی القرنه در بصره در جنوب عراق انتقاد کرد و خواستار بازگشت فوری این کارکنان به میدان نفتی مذکور شد.

وی افزود: این تصمیم غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه است و علت آن ترس امنیتی نیست بلکه انگیزه‌های سیاسی در ورای آن قرار دارد.

از سوی دیگر وزارت نفت عراق اعلام کرد که هیچ تغییری در فعالیت‌ها در میدان نفتی و گازی قرنه ۱ بصره رخ نداده و خروج کارکنان شرکت «اکسون موبیل» هیچ تأثیری بر روند کار در این میدان نفتی ننهاده است.

«احسان عبدالجبار اسماعیل» مدیر شرکت نفت بصره تأیید کرد که خروج کارکنان شرکت اکسون موبیل به معنای پایان همکاری با پروژه نیست بلکه فقط در مرحله کنونی تصمیم گرفته اند که کارها را از دبی پیگیری کنند.

او گفت که این کارکنان به مدت کوتاهی در بصره نیستند و عدم حضورشان یک درصد هم در تولید یا اجرای پروژه‌ها تأثیر نگذاشته است.

این شرکت افزوده که در این میدان نفتی و گازی ۱۷۰۰ نیروی کار شاغل اند که ۱۳۰۰ نفر از آنها عراقی و ۴۰۰ تن غیر عراقی یا عراقی بازنشسته هستند و فقط ۳۰ نفر از این کارکنان که اکثراً مستشار یا کارمندان مالی یا بازاریاب هستند به دبی رفته اند.

شرکت اکسون موبیل اعلام کرد که به علت افزایش تهدیدهای امنیتی کارکنانش را از عراق خارج می‌کند. روز گذشته (شنبه ۱۸ مه) تعدادی از کارکنان این شرکت به دبی منتقل شدند.

کلید واژه ها: شرکت اکسون موبیل


( ۲ )

نظر شما :