سفیر فرانسه در لبنان: از خروج آمریکا از برجام متاسفیم/ بقیه اعضا به تعهداتشان پایبند هستند

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۹۸۳۵۲۸ سرخط اخبار

سفیر فرانسه در لبنان با ابراز تاسف نسبت به خروج آمریکا از برجام گفت که به رغم بد عهدی آمریکا پاریس از ایران می‌خواهد که از این توافق خارج نشود.

به گزارش ایسنا، برونو فوشه، سفیر فرانسه در لبنان در گفت‌وگو با روزنامه الحیاه در رابطه با موضع اخیر ایران در مورد توافق هسته‌ای و تنش‌های بوجود آمده بعد از آن و همچنین احتمال تأثیر این تصمیم بر لبنان گفت: در رابطه با تنش بوجود آمده میان ایران و آمریکا در وهله اول با ایران و سپس با حزب الله صحبت می‌کنیم؛ به ایران گفتیم که در رابطه با خروج آمریکا از برجام متاسف هستیم زیرا این توافق خوب است علیرغم اینکه ما معتقدیم بعد از پایان مهلت ۱۰ سال باید این توافق تکمیل شود و مسائل منطقه و موشک‌های بالستیک را نیز شامل شود.

وی افزود: به ایران می‌گوئیم که از توافق هسته‌ای خارج نشوید زیرا این مساله بسیار خطرناک است. به نظر من تمام اتفاقات دو روز گذشته به یکدیگر مرتبط هستند. ما به ایران گفتیم شما تنها نیستید و بقیه اعضا توافق هسته‌ای را ترک نخواهند کرد و برای ایجاد یک سازوکار مالی در مقابل تحریم‌های آمریکا به نام اینستکس با شما تلاش می‌کنیم و این مساله نیازمند ایجاد اتاق‌های موازی در تهران است.

سفیر فرانسه در بیروت گفت: ما و شرکای اروپایی مان همزمان که به ایران پیام می‌فرستادیم به حزب الله لبنان نیز می‌فرستادیم و به آنها گفتیم که شما با ایران ارتباط دارید و خطر وضعیت کنونی را درک می‌کنید.

فوشه در رابطه با حزب الله لبنان گفت: دیدگاه ما در رابطه با حزب الله با دیدگاه واشنگتن متفاوت است زیرا واشنگتن و همچنین انگلیس حزب الله را تروریستی می‌دانند این درحالی است که مکرون، رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که ما میان جناح سیاسی و جناح نظامی حزب الله تفاوت قائل هستیم؛ با جناح نظامی هیچ ارتباطی نداریم و بر این باوریم که در رابطه با اوضاع موجود باید با جناح سیاسی گفت و گو کنیم.

کلید واژه ها: فرانسه


نظر شما :