واکنش سفیر انگلیس به انتقادها از ضیافت افطاری سفارت

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۹۸۳۴۲۵ سرخط اخبار

سفیر انگلیس در تهران در رشته توییت‌هایی نسبت به برخی انتقادها درباره برگزاری افطاری در سفارت پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، راب مک‌ایر نوشت: انتقادهای بسیار عجیبی علیه برنامه افطاری رسمی اخیر سفارت مطرح شده است. دیپلمات‌های ایرانی و غیر ایرانی هر هفته برنامه‌های مشابهی در کشورهای دیگر انجام می‌دهند. مراسم افطار به نشانه احترام به اسلام و با توجه به اینکه مهمان‌نوازی از خصلت‌های برجسته ایرانی‌ها است، برگزار شد.

وی ادامه داد: ما تعدادی میهمان که شامل دیپلمات‌ها و اشخاص ایرانی بودند را دعوت کردیم و با هدف به اشتراک گذاشتن و شفافیت در مورد آن توییت کردیم. من خبرنگاران منتقد را به یک مراسم افطار دعوت می‌کنم تا نظرات‌شان را با ما در میان بگذارند.

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان روز یک‌شنبه در صحن علنی مجلس از شرکت تعدادی از مسئولان دولتی در ضیافت افطار سفارت انگلیس انتقاد کرده و گفته بود اگر این آقایان توان مالی نداشته و نیاز به یک وعده غذای انگلیسی داشتند، می‌گفتند در مجلس برایشان صدقه جمع‌آوری کنیم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: به یاد داریم دیگ پلوی سفارت انگلیس در عصر مشروطه چه مصیبت‌هایی را برای کشور به وجود آورد؛ برخی کت و شلوار و پیراهن یقه آخوندی می‌پوشند، اما فکرشان قجری است. آیا این افراد هدیه گرفته یا نگرفته‌اند؟ باید توضیح دهند مذاکره کرده یا نکرده‌اند؟ در این رابطه نیز باید توضیح بدهند.

همچنین یک رسانه منتقد در این‌باره نوشت: هرچند همیشه جای سوال داشته است که چرا این‌گونه مهمانی‌های سفارت‌های خارجی کاملاً خصوصی و بدون حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود اما کاش اگر به زعم سفیر انگلیس سفره افطاری‌شان افتخارآمیز بوده، لااقل به احترام ملت ایران تصاویر مهمانان‌شان را نیز منتشر می‌کردند تا مردم بدانند که چه کسانی سفیر انگلیس را مفتخر کرده‌اند.

کلید واژه ها: انگلیس


( ۱ )

نظر شما :