پامپئو پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی را به نشست اون با پوتین مرتبط دانست

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۰ کد : ۱۹۸۳۲۵۳ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا پرتاب‌ها و آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را به نشست مهم میان رهبر کره شمالی و رییس جمهور روسیه مرتبط دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کره شمالی اخیرا اعلام کرد که تعدادی سلاح هدایت‌شونده تاکتیکی و موشک‌انداز را آزمایش کرده است. رییس ستاد کل ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد که پیونگ یانگ چندین موشک کوتاه‌برد را پرتاب کرده است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز گفت: سفت و سخت‌ترین تحریم‌ها در تاریخ کره شمالی همچنان پابرجا هستند. این احتمالا باعث فشارهای کنونی بر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شده است. شما شاهد هستید که این پرتاب‌ها و آزمایش‌ها درست پس از سفر او به روسیه صورت گرفته است. درست پس از آنکه کیم جونگ اون با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار کرد تصمیم گرفت تا این اقدامات را انجام دهد.

با این حال پامپئو مفصلا به این مساله نپرداخت که دقیقا این نشست چه تاثیری بر اقدامات کره شمالی داشته است.

نشست تاریخی میان رهبران روسیه و کره شمالی نه تنها نخستین نشست آنها و نخستین سفر کیم جونگ اون به روسیه از زمان روی کار آمدنش در سال 2011 میلادی بوده، بلکه نخستین سفر برون‌مرزی کیم جونگ اون از زمان انتخاب مجددش به عنوان رییس کمیسیون امور کشور در اوایل آوریل سال جاری میلادی بوده است.

کلید واژه ها: مایک پمپئو


نظر شما :