تنها یک بانک کنیا حساب‌ تعدادی از ایرانیان را مسدود کرده است

۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۸۲۲۹۵ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه گفت که تنها یک بانک کنیا حساب‌ تعدادی از ایرانیان را مسدود کرده و فضاسازی‌های اخیر در نایروبی را در راستای تکمیل پازل جنگ روانی آمریکا علیه ملت ایران خواند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی درباره فضاسازی‌های اخیر در برخی رسانه‌ها در خصوص سفیر ایران در نایروبی و همچنین مسدود شدن حساب تجار ایرانی در کنیا عنوان کرد: تنها یک بانک (بانک اکویتی) آن هم به دلایلی، برخی حساب‌های تعدادی از ایرانیان را مسدود کرده است، اما ایرانیان در سایر بانک‌ها مشکلی ندارند. 
قاسمی با ذکر این نکته که متاسفانه برخی رسانه‌ها به دلایل تسویه حساب‌های خاص این نوع اخبار را تعمیم داده و سیاه نمایی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، عنوان کرد: این رسانه‌ها سعی می‌کنند پازل جنگ روانی آمریکا علیه ملت ایران را  کامل کنند. 

 گفتنی است «لیلا فتحی» عضو کانون زنان بازرگان ایران در اظهاراتی عنوان کرده بود که «اخیرا کنیا حساب بازرگانان ایرانی حتی آنهایی که از سال‌ها قبل در این کشور حضور داشتند را مسدود کرده است.»
وی با اشاره به فضاسازی اخیر علیه سفیر ایران در کنیا نیز گفت: به نظر می‌رسد بخش دیگری از این پازل، بعضی از رسانه‌های وابسته به برخی کانون‌های مشخص و در ادامه همین جنگ روانی هستند.
قاسمی در عین حال تصریح کرد: در هر حال موضوع  مربوط به این بانک در دست بررسی است. 
به گزارش فارس، اخیرا برخی رسانه‌ها مدعی شدند که پلیس کنیا در حال تحقیق درباره تلاش سفیر ایران در نایروبی برای آزاد کردن دو ایرانی بازداشتی در این کشور به اتهام عملیاتی تروریستی است.

کلید واژه ها: بهرام قاسمی کنیا


( ۲ )

نظر شما :