ایران هیچ گاه از سیاست های وارداتی استفاده نمی کند

۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۷ کد : ۱۹۸۲۱۱۲ سرخط اخبار

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که از سیاست های وارداتی استفاده کند، از دانش دیگران بهره می بریم اما بر اساس آنچه خود تصمیم می گیریم ‌دکترین را تدوین می کنیم.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار سرلشگر «محمد حسین باقری» روز سه شنبه در مراسم دانش آموختگی دانشجویان‌ دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانش را از موضوعات با اهمیت برای نیروهای نظامی عنوان کرد و افزود: ما از دانش و تجربه دیگران حداکثر استفاده را می کنیم اما تقلید گر‌ نیستیم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تهدیدات مختلفی روبه رو است که نیروهای مسلح باید خود را برای رویارویی با آنها آماده کنند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: افتخار ما این است که با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی‌ راهبرد ها، برنامه های ایران بر اساس آموزه های دین مبین اسلام‌ انجام می شود که به دانش و دانش پژوهی ارزشی والا می دهد.
سرلشگر باقری خاطرنشان کرد: ما از دانش و آموزش به عنوان یک اولویت نگاه می کنیم و به آن افتخار می کنیم.
وی افزود: ایران به عنوان کشوری مستقل با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، در گام دوم انقلاب نگاهی بسیار جدی و آرمانی به موضوع علم و دانش دارد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که با تهدیدات و فرصت های جدیدی روبه رو هستیم، گفت: وجود کشوری تابع انقلاب اسلامی که قلدری قدرت های جنایت کار را بر نمی تابد و توصیه به آزادی برای ملت ها دارد، مورد پسند آنها نیست، از این رو با ما دشمنی می کنند.
سرلشگر باقری ادامه داد: ما امروز با انواع تهدید های ناهمتراز، همتراز، جنگ های نیابتی توسط اشرار و تروریست ها و امنیتی مواجه هستیم از این رو نیروهای مسلح باید برای رویارویی با انواع آنها آماده باشند.
وی خاطرنشان کرد: امروز می بینیم کشوری که چهار دهه با انواع تهدیدات و تحریم ها مواجه بوده است هر روز شاداب تر از گذشته با تهدیدات مواجه و از فرصت ها استفاده می‌کند و سعی دارد تا بهترین روابط را با همسایگان برقرار کند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در منطقه ای که قدرت ها در حال تلاش برای به هم ریختن امنیت وآرامش آن هستند ،ایران در امنیت کامل است.
سرلشگر باقری ادامه داد: بزای عبور دادن انقلاب از موانع و مواجه با حوادث آینده نیروهای مسلح مسئولیت دارد که در این میان مسیولیت دافوس سنگین تر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انقلاب و نقش آفرینی های ارتش اشاره کرد و گفت: به انقلاب جوان ما جنگی سخت تحمیل و سعی کردند اما ارتش با قدرت جنگید و توانست جنگ را با سربلندی به پایان برساند.
سرلشگر باقری به حضور آمریکا در افغانستان و عراق اشاره کرد و افزود: از دهه 80 ایجاد نیروهای مسلحی نوین در دستور کار قرار گرفت و نیروی مسلح جدیدی شکل گرفت که توانست در مقابل تهدیدات بایستد.
وی افزود: دشمنی که پس از تصرف آسوده افعانستان، ایران را هدف بعدی عنوان کرد، اذعان داشت که تهاجم زمینی به ایران امکان پدیر نیست و پس از آن تهاجم موشکی را مطرح کرد اما متوجه شد که تهاجم به ایران‌‌هزینه سنگینی برای او خواهد داشت.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دوران «بزن در رو» تمام شده است و دشمن این را درک کرد که اگر اقدام‌نابخردانه ای کند پاسخی در خور و بالاتر از آن دریافت خواهد کرد.
سرلشگر باقری با بیان ‌این که این آرامش و بازدارندگی ‌پایدار حاصل دست رنج عزیزان ما در نیروهای مسلح و ملت بزرگ ‌ایران است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ آقا بالاسری ندارد، امروز در ابتدای دهه پنجم انقلاب تصویری افتخار آمیز نسبت به گذشته داریم از این رو باید به شکلی عمل کنیم که آیندگان نیز نگاهی این چنین به ما داشته باشند‌.
وی با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب راه پیشرفت کشور را ترسیم می کند، گفت: باید نقش ما در تمدن سازی آینده و رساندن کشور به قله افتخارات شناخته شود‌ تا با حرکت جهادی و انقلابی برای رسیدن به قله ها حرکت کنیم.
رییس ستادکل نیروهای مسلح خطاب به اساتید دانشگاه دافوس اظهارداشت: این مجموعه دانشگاهی وظایف شفاف و سنگینی دارد و تمرکز آموزش ها و پژوهش ها باید در راستای پاسخ به نیازهای نیروهای مسلح برای امروز و آینده باشد.
سرلشگر باقری با تاکید بر این که توجه به بصیرت دینی و معنویت افزایی باید دائما دنبال شود، تصریح کرد: ما در دوران پر‌فتنه ای زندگی می کنیم و افسران باید دائما در جستجوی هدایت باشند و در تبعیت از رهبری راه راست را تشخیص دهند.
وی به موضوع تبادل دانش نیز اشاره کرد و گفت: این که تحصیل دانشجویان خارجی در اینجا تحصیل و اعزام دانشجویان ما به دیگر‌ کشورها فرصتی ارزشمند است که منجر به پیشرفت می شوند.
رییس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد که رسیدن به جایگاه مرجعیت علمی و نظامی و تقویت روح برادری و اخوت میان نیروهای مسلح باید سرلوحه کار دافوس قرار گیرد.
سرلشگر باقری تصریح کرد: ارتش و سپاه دو بازوی قدرتمند ملت و کشور هستند که با هم افزایی می توانند کشور را در ثبات و ارمش‌ حفظ، قدرت را افزایش و بازدارندگی پایداری ببخشند.
وی ادامه داد: این‌ روحیه ارزشمند در ارتش و سپاه در اوج وجود دارد و این مسیر می‌توان بهترین‌ یاور و کمک برای پیشبرد اهداف نظام‌مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

کلید واژه ها: سردار باقری


نظر شما :