اتحادیه اروپا تحریم‌ بیشتر ونزوئلا را بررسی می‌کند؛ نفت مستثنی است

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۲ کد : ۱۹۸۱۵۵۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه مالت اعلام کرد، اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا است اما درباره تحریم نفتی سخنی به میان نیامده است.

به گزارش ایسنا، کارملو آبلا، وزیر امور خارجه مالت دوشنبه پس از جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به رویترز گفت: برنامه‌ این است که می‌توان تحریم‌هایی را علیه اشخاص مشخصی اعمال کرد نه اینکه یک سری مسائلی را هدف بگیریم که بیش از پیش روی اقتصاد ضعیف‌شده ونزوئلا اثر بگذارد. اعمال تحریم‌های حوزه‌ای رد نمی‌شود اما در ابتدا ما روی اشخاص مشخص تمرکز داریم.

اتحادیه اروپا از نوامبر ۲۰۱۷ تحریم‌هایی علیه صادرات تسلیحات و تجهیزات برای سرکوب داخلی و همچنین منع مسافرتی و توقیف دارایی برای ۱۸ مقام ناقض حقوق بشر و تضعیف‌کننده دموکراسی در ونزوئلا اعمال کردند.

کارشناسان می‌گویند، تحریم‌های اتحادیه اروپا نمادین بوده و تاکنون تاثیر اندک یا ناچیزی روی سیاست‌های نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا داشته است و تحریم‌های نفتی و مالی احتمالا تنها راه مجبور کردن دولت کاراکاس به تغییر است.

نفت و محصولات مرتبط به آن سه‌چهارم صادرات ونزوئلا به اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد اما این نهاد تمایلی ندارد تا گام‌های دیگری برای بدتر کردن اقتصادی بردارد که هم‌اکنون در بحرانی عمیق به سر می‌برد و ضررهای زیادی متحمل شده است. دولت ترامپ تحریم‌های گسترده‌ای را علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا اعلام کرده است.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا ونزوئلا


نظر شما :