احتمال دست داشتن روسیه در گسترش تظاهرات‌های فرانسه

۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۹۸۰۵۴۴ سرخط اخبار

مقامات پاریس تحقیقاتی را درباره برخی سایت‌های "نامشخص" که "به دنبال بزرگنمایی تظاهرات جنبش جلیقه زردها در شبکه‌های اجتماعی هستند"، آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، چند منبع مطلع از روند تظاهرات در فرانسه اعلام کردنده‌اند که به دنبال افزایش تعداد "سایت‌های جعلی که بزرگنمایی درباره تظاهرات پاریس در شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار دارند"، مقامات این کشور تحقیقاتی را درباره این سایت‌ها آغاز کردند.

طبق گفته یکی از این منابع، دبیرخانه سازمان دفاعی و امنیت ملی فرانسه ماموریت هماهنگی درباره این عملیات را بر عهده دارد.

یک منبع آگاه دیگر نیز اظهار کرده است: دستگاه اطلاعات فرانسه نیز به شدت نسبت به دستکاری اطلاعات هشدار داده است اما هنوز زمان برای ارزیابی اطلاعات منتشر شده توسط روزنامه تایمز مبنی بر وجود سایت‌های جعلی مورد حمایت روسیه که بزرگنمایی درباره تظاهرات جلیقه زردها را هدف گرفته‌اند، زود است.

این منابع گفته‌اند که این موضوع نیازمند بررسی‌های گسترده و پیچیده است.

از سوی دیگر، مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور خواست تا اقدامات جدی و فوری برای پاسخگویی به درد و رنج تظاهرکنندگان انجام دهد.

وی اظهار کرد: بار دیگر از ریاست جمهوری می‌خواهم که رنج‌های بیان شده مردم را درک کند و با خروج از کاخ الیزه، و رها کردن سیاست کوشه‌گیری پاسخگوی درد و رنج معترضان باشد و پاسخ رئیس جمهوری به این درد و رنج‌ها نمی‌تواند فقط و فقط امنیتی باشد.

لوپن از واکنش به مساله بازداشت برخی از معترضان امتناع کرد و گفت: اگر در مقایسه با تظاهرات گذشته اعمال خشونت کمتری ثبت شود، قطعا اولین شخصی خواهم بود که نسبت به این مساله خوشحال خواهد شد.

از سوی دیگر، استیو بنن، استراتژیست سابق دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز عنوان داشت: جلیقه زردها دقیقا همان کسانی هستند که به نفع رئیس جمهور آمریکا و بریگزیت رای دادند.

کلید واژه ها: فرانسه روسیه


( ۳ )

نظر شما :