پامپئو: تحریم ایران از ارکان سیاست‌های آمریکا است

۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۲۷ کد : ۱۹۷۸۲۷۳ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های ضدایرانی و تلاش برای توجیه موج جدید تحریم‌‎ها علیه ایران، حربه تحریم برای مقابله با جمهوری اسلامی را جزو ارکان بنیادی سیاست‌های کشورش خواند.

به گزارش  تسنیم، مایک پامپئو که روز دوشنبه و پس از دیدار از سه کشور جنوب شرقی آسیا سخن می‌گفت، اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی که قرار است از فردا علیه ایران اعمال شود، جزو ارکان اصلی سیاست‌های واشنگتن علیه تهران است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پامپئو اعلام کرد که تحریم‌های جدید با شدت هرچه تمام‌تر اعمال شده و مادامی که جمهوری اسلامی رویه خود را تغییر ندهد، پابرجا باقی خواهند ماند.

وی همچنین بیان داشت که دولت ترامپ آمادگی بررسی گزینه‌های دیگری غیر از تحریم را نیز دارد، ولی چنین امری مشروط به ایجاد "تغییرات بزرگ" در سیاست‌های ایران خواهد بود.

پامپئو بار دیگر ایران را به زعم خود بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان توصیف کرد و گفت: تهران نباید انتظار رفتاری برابر را در جامعه جهانی داشته باشد.

در حالی که دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تا ساعاتی دیگر اجرایی خواهد شد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک در روز دوشنبه از این تصمیم آمریکا ابراز تأسف کردند.

هفته گذشته، وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف با بیان اینکه «آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند»، گفت: «در چند ماه آینده به واشنگتن نشان می‌دهیم که مجبورند این اعتیادشان را ترک کنند.»

کلید واژه ها: امریکا تحریم ایران مایک پامپئو


( ۱ )

نظر شما :