با اعلام رسمی خبر نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری

سیف الاسلام قذافی منجی لیبی می شود؟

۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۷۵۶۴۹ اخبار اصلی آسیا و آفریقا
خانواده قذافی با قاطعیت می گویند که سیف الاسلام، پسر ارشد معمر قذافی، رهبر سابق لیبی در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور قطعا نامزد خواهد شد.
سیف الاسلام قذافی منجی لیبی می شود؟

دیپلماسی ایرانی: در حالی که همچنان محل اختفای سیف الاسلام، پسر معمر قذافی، رهبری سابق لیبی مشخص نیست، خانواده او با قاطعیت می گویند که او در انتخابات ریاست جمهوری آتی لیبی قطعا نامزد خواهد شد.

ایمن بوراس، مامور برنامه های سیاست های اصلاحی سیف الاسلام قذافی روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایتخت تونس گفت که توجه پسر قذافی بر آینده برنامه های اصلاحاتی است.  

از سوی دیگر باسم الصول، روزنامه نگار و سخنگوی خانواده معمر قذافی نیز درباره خبرهای منتشر شده بر سر نامزدی سیف الاسلام قذافی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی در یک کنفرانس مطبوعاتی در تونس گفت: «سیف الاسلام نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد و هیچ بحثی در این رابطه نیست.»

وی در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک تاکید کرد، «شکی نیست که نامزدی مهندس سیف الاسلام برای سمت ریاست جمهوری لیبی، امری قطعی است اما پسر رهبر راحل لیبی خود چیزی در کنفرانس های مطبوعاتی نمی گوید بلکه بناست آقای ایمن بوراس از جانب او در میان خبرنگاران صحبت کند.»

الصول در ادامه افزود: «ایمن بوراس مامور پرونده اصلاحات در برنامه های سیف الاسلام قذافی شده و اظهاراتی که از جانب خانواده قذافی بیان می شود دقیقا همان چیزی است که سیف الاسلام عملا قصد دارد در صورت رسیدن به سمت ریاست جمهوری انجام دهد.»

منابع حقوقی لیبیایی نیز در اظهاراتی جداگانه به خبرگزاری «دروازه خبری آفریقا» گفتند که رویکرد سیف الاسلام قذافی تمرکز بر ابزارهای فعال سازی همه جانبه آشتی ملی با هدف عبور از بحران موجود در کشور است و قرار است در یک کنفرانس مطبوعاتی مفصل در این باره صحبت شود و درباره آخرین تحولات جاری در لیبی بحث و تبادل نظر شود و تاکید شود که رسیدن به توافق سیاسی فراگیر بهتر از نبود آن است.

این منابع همچنین گزارش دادند که پرونده تحت پیگرد قرار گرفتن سیف الاسلام قذافی از سوی دادگاه بین المللی جنایی یکی از مهمترین محورهای کنفرانس های مطبوعاتی آتی خواهد بود که قرار است در این رابطه حقوقدانان لیبیایی ساکن در تونس برای روزنامه نگاران سخنانی ایراد و وضعیت آن را تشریح کنند.

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که در نشست مطبوعاتی حقوقدانان که قرار است به زودی برگزار شود بوراس نیز «رویکرد سیف الاسلام قذافی برای فعال سازی آشتی ملی فراگیر در لیبی برای عبور از بحران موجود در کشور را ارائه خواهد داد.»

لازم به یادآوری است که سیف الاسلام قذافی از زمان اعلام آزادی اش از زندان در شهر الزنتان در جنوب شهر طرابلس در ژوئن 2017 تا کنون در انظار عمومی دیده نشده است. وی از سال 2011 تا 2017 در زندان بوده است. حکم او حبس ابد بود اما بعدا این حکم لغو و دستگاه قضایی لیبی دستور به آزادی وی داد.

منبع: ایلاف / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: قذافی سیف الاسلام قذافی لیبی


( ۷ )

نظر شما :

مظفر ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۷:۱۲
آشغالهای عوضی خودشان هم نمی‌دانند چه می‌خواهند و چه می‌کنند ...!.
اکبری ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۳
سیف بی دین کثیف همانند پدر خونخوارت نابود می شوی اسلام پیروز است