هیلی برای تمام کمک‌های خارجی دولت آمریکا شرط گذاشته است

۲۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۲ کد : ۱۹۷۵۶۴۴ سرخط اخبار

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تمامی کمک های خارجی این کشور به کشورهای نیازمند را به هماهنگ بودن رأی آنها با آمریکا در این سازمان منوط کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار بازنگری جدی در کمک های خارجی دولت آمریکا به ده ها کشور فقیری شده که در سازمان ملل متحد، بر خلاف آمریکا رأی می دهند. 

این خبر را نشریه «فارن پالیسی» بر اساس سندی گزارش کرده که کارکنان «نیکی هیلی» پیش نویس آن را تهیه کرده اند. 

مطابق این گزارش، تصمیم برای منوط کردن کمک های خارجی آمریکا به حمایت های سیاسی از این کشور پس از آن صورت می گیرد که واشنگتن چند ماه پیش ده ها میلیون دلار کمک مالی به پناهندگان فلسطینی را قطع کرد. دولت ترامپ این اقدام را به تلاقی حمایت فلسطین از قطعنامه هایی در محکومیت انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس انجام داد. هیلی اکنون می خواهد این مدل را برای تمام کمک هایی که آمریکا به کشورهای نیازمند ارائه می کند اعمال کند. 

در سند ۵۳ صفحه ای جدید که به رویت فارن پالیسی رسیده نوشته شده است: «نظر هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل این است که باید در تمامی کمک های خارجی آمریکا تجدید نظر شود تا اطمینان حاصل شود که پول مالیات دهندگان آمریکایی برای پیشبرد منافع کشور صرف می شود نه برای تأمین مالی برنامه هایی که هیچ بازگشت سرمایه ای ندارند یا بازگشت سرمایه آنها اندک است.»

فارن پالیسی نوشته سیاست جدید آمریکا با دیدگاه های ادعایی ترامپ مبنی بر اینکه دنیا در حال سوءاستفاده از آمریکا است همخوانی دارد اما با مواضع اولیه هیلی در خصوص کمک های خارجی دولت این کشور متفاوت است. هیلی هنگام شروع سمتش وعده داده بود کمک های بشردوستانه برای شهروندان سوری و فلسطینی را قطع نخواهد کرد.

این سند همچنین خاطرنشان می کند که حمایت از مواضع آمریکا در سازمان ملل تنها شرط برای دریافت کمک های دولت این کشور نیست و آراء کشورها را در مواقعی که منافع امنیتی یا اقتصادی آمریکا در اولویت قرار دارند می توان نادیده گرفت. 

در این یادداشت پیشنهاد شده به وضعیت حدود ۴۰ کشور که در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰۰ میلیون دلار از آمریکا کمک دریافت کرده و در ۵۴ درصد موارد علیه آمریکا رأی داده اند رسیدگی شود.

کلید واژه ها: کمک های خارجی


نظر شما :