تماس تلفنی مشاور امنیت ملی آمریکا با حریری

۰۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۸ کد : ۱۹۷۳۴۴۹ سرخط اخبار

حریری پس از استعفای خود و بازگشتش به لبنان با چالش هایی در رابطه با این کشور و جریان المستقبل مواجه است. همچنین مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با حریری بر پایبندی کشورش نسبت به ثبات لبنان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، به دنبال استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان حامیان جریان المستقبل در این کشور اقدامات آتی وی که رهبر این جریان است را تحت نظر دارند.

این در حالی است که حریری، منتظر چالش های متعددی به ویژه در رابطه با سیاست "خویشتن داری" این کشور در قبال بحران های منطقه است.

همچنین او با چالش داخلی بزرگ تری در داخل جریان المستقبل روبروست؛ در این جریان در هفته های گذشته اختلافاتی به وجود آمده است.

جریان المستقبل یکی از بارزترین جریان های سیاسی سنی های لبنان است.

در این راستا، صلاح سلام، سردبیر روزنامه "اللواء" گفت: رهبران جریان المستقبل خواهان استفاده سریع از توجه مردم لبنان به بازگشت حریری هستند تا با استفاده از اشتباهات مرحله پیشین صفوف این جریان را تقویت و ساماندهی کنند.

از سوی دیگر، نخست وزیر لبنان تماسی تلفنی را از سوی ژنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا دریافت کرد.

در این تماس مک مستر بر پایبندی دولت آمریکا به ثبات لبنان و حمایتش از دولت و نهادهای قانونی این کشور تاکید کرد.

حریری همچنین در منزل خود با خانواده ها و شخصیت هایی از مناطق مختلف لبنان دیدار کرد که به مناسبت بازگشت وی به بیروت برای عرض تبریک نزد او آمده بودند. آنها اعلام کردند از رویکرد و جهت گیری های سیاسی او حمایت می کنند.

حریری در این دیدار تصریح کرد: آنچه ما می خواهیم انجام دهیم در واقع تکمیل خط مشی رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان مبنی بر رشد و توسعه، اقتصاد، امنیت و ثبات لبنان است.

وی گفت: این کشور با چالش های بزرگی مواجه است زیرا در منطقه ناآرامی قرار داشته و دخالت های بسیاری وجود دارد به همین دلیل لبنان باید خویشتن داری کند.

حریری در ادامه گفت: مشورت هایی صورت خواهد گرفت و نتایج آن را خواهیم دید. امیدوارم همه گروه های سیاسی موضع شفاف داشته باشند.

کلید واژه ها: المستقبل جریان المستقبل


نظر شما :