ترامپ به دنبال کناره‌گیری از توافق تجاری با کره جنوبی است

۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۶ کد : ۱۹۷۱۳۶۸ سرخط اخبار

برخی منابع آگاه اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا قصد کناره گیری از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی را که یکی از همپیمانان مهم این کشور به حساب می آید، دارد و مشاوران ارشد وی با این اقدام به شدت مخالفند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، چندین نفر از مشاوران نزدیک به رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به مشاوران خود دستور داده است که برای کنار کشیدن آمریکا از توافق تجارت آزاد با کره جنوبی آماده شوند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش کرد، این اقدام ترامپ می تواند به تنش های اقتصادی واشنگتن با کره جنوبی که همپیمانش می باشد در شرایطی دامن بزند که هر دو کشور با مسئله برنامه اتمی کره شمالی مواجه هستند.

طبق این گزارش، کناره گیری آمریکا از توافق تجاری با کره جنوبی، در واقع از وعده انتخاباتی ترامپ حمایت می کند که گفته بود که قصد دارد رقابت های تجاری غیرمنصفانه کشورهای دیگر را از بین ببرد اما مشاوران ارشد اقتصادی و امنیت ملی وی در تلاش هستند تا ترامپ را از این تصمیم منصرف کنند و استدلال کرده اند که این اقدام مانعی در مسیر رشد اقتصادی است و موجب تیره شدن روابط آمریکا با یک همپیمان مهمش می شوند.

نیویورک تایمز به نقل از برخی منابع آگاه گزارش کرد، مقاماتی چون «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا، «جیمز متیس» وزیر دفاع و «گری کوهن» مدیر شورای اقتصاد ملی آمریکا با تصمیم ترامپ برای کناره گیری مخالفت کردند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، تأکید کردند، گرچه هنوز ممکن است ترامپ تصمیم به ادامه حضور در توافق تجاری با کره جنوبی بگیرد و درباره مفاد این توافق مجدداً وارد مذاکره شود اما آمادگی های داخلی برای پایان دادن به این توافق به زودی ادامه می یابد و فرایند عقب نشینی رسمی از این توافق احتمالاً در هفته جاری آغاز می شود.

یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که مباحثات در این زمینه در جریان است اما در حال حاضر بیانیه ای منتشر نمی کنند.

کلید واژه ها: با کره جنوبی کره جنوبی با کره


نظر شما :