دولت مستقل کردستان پرچم و سرود ملی جدید خواهد داشت

۳۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۴ کد : ۱۹۷۱۰۸۹ سرخط اخبار

رئیس منطقه کردستان عراق با بیان اینکه دولت مستقل آتی این منطقه پرچم و سرود ملی جدید خواهد داشت، تاکید کرد به مذاکرات با بغداد ادامه خواهند داد.

به گزارش فارس، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق امروز (سه شنبه) مجددا تاکید کرد که همه پرسی استقلال این منطقه بدون هیچ تاخیری در تاریخ 25 سپتامبر (3 مهر) برگزار خواهد شد.

بارزانی طی دیدار با سران مذهبی منطقه کردستان گفت لحن تهدیدآمیز مخالفان همه پرسی را هرگز قبول نمی کنند اما به مذاکره با بغداد ادامه خواهند داد.

به نوشته وبگاه شبکه «روداو» وی همچنین تاکید کرد که دولت مستقل کردستان یک سرود ملی جدید و یک پرچم ملی جدید خواهد داشت که شامل همه فرقه های این منطقه می شود.

رئیس منطقه کردستان عراق افزود خون هایی که در نبرد با گروه تروریستی داعش داده اند، باید استقلال را برای آنها به ثمر بیاورد زیرا آنها برای استقلال قربانی داده اند.

بارزانی با مقایسه کردن منطقه خودمختار کردستان با کشورهای بزرگ و دولت های مشروع جهانی گفت: «اگر همه پرسی و استقلال بد است، چرا دیگر ملت ها از این حق برخوردارند؟ ما می خواهیم بصورت مسالمت آمیز از بغداد جدا شویم.»

وی این اظهارات را در حالی که بیان می کند قرار است «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا به زودی به «اربیل» برود. متیس اکنون در بغداد حضور دارد.

کشورهای مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله ایران، ترکیه، روسیه و آمریکا با این همه پرسی مخالفت کرده و آن را ضمن ناقض بودن قانون اساسی عراق، مایه افزایش بی ثباتی در منطقه می دانند.

این در حالی است که احزاب کردستان عراق، هیئتی را تشکیل داده و برای مذاکره درباره همه پرسی به تهران، بغداد و آنکارا فرستاده اند.

احزاب سیاسی منطقه کردستان عراق روز 17 خرداد با اجرای همه پرسی استقلال منطقه کردستان در 25 سپتامبر (3 مهر) موافقت کردند.

کلید واژه ها: منطقه کردستان منطقه کردستان عراق


( ۵ )

نظر شما :