امام جمعه قم با اشاره به موگرینی: پیرزنی عشوه‌گر درخور تکریم نیست

۲۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۵۰ کد : ۱۹۷۰۹۷۱ سرخط اخبار

امام جمعه قم با اشاره به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی به مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ملت باید کسانی را به مسند وزارت بنشانند که خدمتگزار شایسته ای برای حفظ نظام و ارزش های اسلامی باشند و هیچ مسئله ای را مقدم بر حفظ نظام و ارزش ها ندانند.


به گزارش «انتخاب»، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلی قدس مهم ترین اثر تقوا را همراهی خداوند با انسان متقی بیان کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم معیت و همراهی خداوند را با خود داشته باشیم باید به تقوای همه جانبه دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به تفسیر آیه 4 سوره ممتحنه گفت: هر انسانی در طول زندگی خود هم سیر و حرکت و هم صیرورت و شکل گرفتن دارد، انسان با انعقاد نطفه اش هر دو را باهم به همراه دارد، این سیر و صیرورت از لحظه ای که آغاز شد دیگر به پایان نمی رسد و درهرحال انسان در حال سیر و صیرورت است.

امام جمعه قم بیان کرد: رعایت تقوا در حضور دیگران امری طبیعی است و شاید برای رضای خداوند نباشد، اما رعایت تقوا در خلوت از خلوص بیشتری برخوردار است، درآیات متعدد خداوند متعال بر خداترسی و تقوای الهی به ویژه در خلوت ها تأکید کرده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به روز دحوالارض گفت: در آغاز تمام سطح کره زمین را آب فراگرفته بود و آغاز پدیده مهم خشک شدن زمین از زمین کعبه در این روز اتفاق افتاده و در این روز خداوند به انسان عنایات خاصی داشته است، روزه امروز یکی از 4 روزی است که در طول سال همانند ندارد.

وی به روز 31 مرداد روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: این روز، روز اعتمادبه نفس و شکستن تحریم ها است، به صنعتگران دفاعی تبریک گفته و برای موفقیت آن ها آرزوی موفقیت داریم، به ویژه برای شهید تهرانی مقدم که از پیش قراولان صنعت دفاعی و هسته ای در کشور بود دعا می کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به موانع ازدواج جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: عمر برخی ازدواج ها کوتاه شده است درحالی که این پیوند آسمانی مزین به دو عامل مودت و رحمت شده است، اگر این دو عامل رعایت شود زندگی ها شیرین خواهد شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به فراگرفتن سیل در 5 استان کشور ابراز کرد: دولت باید با چاره اندیشی آسیب رسانی به این حوادث را به حداقل برساند.

وی با اشاره با اشاره به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی به مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ملت باید کسانی را به مسند وزارت بنشانند که خدمتگزار شایسته ای برای حفظ نظام و ارزش های اسلامی باشند و هیچ مسئله ای را مقدم بر حفظ نظام و ارزش ها مقدم ندانند،  چرا که نمایندگان مجلس منتخب ملتی هستند که جان و آبروی خود را تقدیم نظام می کنند.

امام جمعه قم با انتقاد از عکس سلفی گرفتن برخی از نمایندگان مجلس با موگرینی عنوان کرد: با سر سردار عشق سلفی عزت بگیر، پیرزنی عشوه گر درخور تکریم نیست.

 آیت الله سعیدی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار باخبر شهادت خود و تصاویر منتشرشده امواج فتنه و فسادی که دشمن ایجاد کرده بود به عقب راند، و خانواده این شهید عزیز عطر این شهید بزرگوار را شهر به شهر منتشر می کنند.

وی با توصیه به مطالعه زندگی شهید حججی گفت: سایه پدر و مادر بر سر جوانان حرمتی الهی است و باید از همه شهیدان راه اسلام و شهدای مدافع حرم بیاموزیم چراکه دشمن برای نفوذ به جوانان نقشه های بسیاری کشیده است و باید در مقابل فتنه انگیزی دشمنان ایستادگی کرد.

کلید واژه ها: سعیدی


نظر شما :